Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2110 ggr
[trewq]
2012-03-20 18:12

Jobbsök

Har varit sjukskriven ett tag nu, och är på väg ut mot jobb eller utbildning. Sökt en del jobb, bland annat sommarjobb och ett annat jobb som jag ser mest för själva jobbet utan så mycket trivsel.

Kollar runt efter något som skulle passa men ser bara att det skulle bli någon form av blindskick av ansökningar vilket känns fullständigt onödigt. Samma sak om man gick till AF, att man mest skulle få papper så att säga och åka in till stan för att man måste. Söka visst antal jobb per månad eller vad det nu är.

Låter kanske negativ här, men finns det någon med bra tips förutom de vanliga med kontakter, AF, annonser här och där? Någon med liknande känslor och erfarenheter av jobbsök?

Annons:
Björnidet
2012-03-20 22:19
#1

Systemet med Af:s sätt att ta fram jobb är helkasst, du får nog ta dig en tur runt företagen där du bor för att söka jobb, det brukar ge bättre resultat.

[trewq]
2012-03-22 11:09
#2

Ja, kanske det. Finns inte så mycket företag där jag bor. Får hoppas på de jobb jag sökt och så vidare…

Björnidet
2012-03-22 23:05
#3

Som jag skrev i en annan tråd bör du göra i ordning ditt CV, se representativ ut och har vårdad klädsel det betyder så mycket det första intryck du ger hos den du söker jobb hos.

Lycka till du med.

kredka
2012-03-30 12:36
#4

Jag har nu 2 olika anställningar, på tisdag ska jag provjobba på ett 3 jobb - går det bra så får jag tredje anställning och nästa torsdag blev jag inbjuden till en intervju angående fjärde jobb (jag är en sån som kan inte ha en fast anställning med hel-tid , blir snabbt uttrokad och säger upp mig efter max 3 månader) - alla jobb har jag sökt endast genom arbetsförmedlingens platsbanken och till alla har jag skickat exakt samma cv och personligt brev…. Så mitt råd är att ha ett bra CV, goda referenser från tidigare jobb samt lägga mycket tid på sin personligt brev :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

[trewq]
2012-03-30 15:00
#5

Varför har du så många jobb?

Var inne på platsbanken och det såg väldigt tort ut… tror inte jag kommer hitta något arbete där i alla fall, om det nu var så du menade att jag skulle.
Väntar snällt på att de skall höra av sig angående det jag sökt, så får vi se om jag ringer upp dom också nästa vecka.. :D

Björnidet
2012-04-02 12:18
#6

Vad skulle du vilja syssla med, har du någon utbildning o.s.v. Även om du inte har så många företag där du bor måste du kunna åka dit där de finns för att träffa företagare, de vet ofta rätt omgående om de behöver förstärkning någonstans så åk ut lite vidare än just utanför dörren. Sedan är det ju så att har du företag i närheten skulle du börja där, ring inte utan besök är mitt tips.

Lycka till igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: