Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 8263 ggr
[Jaochdomandra]
3/6/12, 4:49 PM

Loyckost mig, välja mellan två jobb?!

Jag är en lyckost, jag har ett jobba och har nu blivit erbjuden ett helt annat jobb. Är verkligen glad att två företag vill ha mig men usch vad svårt att välja, finns ju för och nackdelar med båda :( Tänkte jag skriver hur jag har tänkt och så här så kanske jag kan få lite funderingar och se det från annat synhåll med hälp av er.. Jag ska meddela företagen senast på fredag om hur jag väljer att göra.

Företaget jag är på nu har jag arbetat som extra personal sedan 2007 och fick i oktober förra året en tillsvidare anställning på 50%. Då jobbet inte har jätte bra betalt 110kr/h så räcker inte lönen så långt iochmed att jag har eget hus, bil, man och två hundar. Tillsammans har vi en inkomst på 30-33t kr i månaden efter skatt och det klarar vi oss bra på. På detta jobbet har jag sedan jag fick tjänsten arbetat 100% för att behovet har funnits, jag fick förfrågan om jag ville ha fortsatt vikariat till och med 31 augusti 2012. Men att där efter ska de gå ner i produktion och jag troligtvis bara kommer ha min halvtid hos dom då de inte ska täcka in med extrapersonal om någon är sjuk/slutar/ vabbar osv. På en halvtidslön där får jag ut efter skatt ca 6500kr, vilket jag absolut inte kommer att klara av, men som sagt får jobba heltid tills slutet av augusti.

Jobbet jag har där är ganska negativt påverkande på kroppen eftersom det är tunga lyft och mycket monotoma rörelser samt att man står på betong golv med uttjänta tunna gummimattor. Men arbetstiderna är kanona, nu vid fulltid jobbar jag 7-16 och när halvtiden är så jobbar man 7-11.30 mån-fre. Gillar mina arbetskamrater och firmafesterna som är 3-4ggr om året, man får massage en gång i månaden också.

Det andra jobbet jag blivit erbjuden är i en klädbutik i ett köpcentrum, där är jag erbjuden 50% anställning med 120kr / h. Snälla arbetskompisar men man jobbar mycket själv och det kan lätt bli långtråkigt när allt är uppackat och galgarna hänger snyggt och det inte är någon i butiken. Här är det ju inte kämpigt kroppsvis sätt utan det är nog mer att jag tycker det blir långtråkigt. Arbetstiderna är antingen 9.30-17 eller 14-20 och två helger i månaden (lör&sön) Jag kommer nog få många kvällstider vilket innebär att jag inte kommer träffa och ha lika mycket tid ihop med min man eftersom han har ett 7-16 jobb och han är ledig helger, utan jag kanske är ledig mitt i veckan någon dag, visst har jag vänner som är lediga mitt i veckan också. Men det jag känner mest är att jag och min man inte får lika mycket tid ihop.Men jag sliter ut mig mindre, tjänar mer och får göra mig iordning till jobbet och träffa nya människor varje dag och vara social vilket jag gillar..

Åh vad svåååårt, vad tycker ni? Tilläggas bör även att vi inom ganska snar framtid funderar på att skaffa barn, då känns ju butiksjobbet som det bästa när man är gravid för det är inte kroppsligtpåfrestande, men det andra jobbet känns bärttre när man har större barn så man kan vara hemma en fredagskväll och ha fredagsmys tex.

Kan man få tjänstledigt för att prova ett nytt jobb?

Hjälp mig! ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: