Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 3519 ggr
Zabbio
2012-03-05 22:05

Ska till AMS imorgon..

Har efter en del skällabnde och tjat lyckats få tt personligt möte med min handläggare på arbetsförmedlingen. Som jag inte träffat innan men som var snabb på att ''påföra aktiviteter''…

Jag behöver hjälp med att klura ut vilka jobb jag öht kan söka. Klarar måttliga lyft osv, om de kan utföras i bra ställing (så pers. assistent osv funkar inte då lyften ofta måste göras böjd över en säng eller liknande) och jag är inte säljinriktad på det viset att jag trakasserar folk tills de köper och tvingar på varor. Däremot ger jag gärna service, men jag vill inte ha provisionsbaserad lön… För övrigt bryr jag mig inte så mycket om vad jag jobbar med, bara jag klarar det. Hursomhelst, det var inte det det skulle hndla om.. utan mötet imorgon..

Känner mest ångest över det, nu när jag äntligen får komma dit och prata öga mot öga för att försöka dra ur vilka möjligheter det finns, orkar jag knappt ta mig dit. Känns fullständigt hopplöst, de kommer inte göra ett piss för mig. De kommer inte ha några svar, tips eller förslag, det har de aldrig haft innan… och de bryr sig inte. Jag år inte ut nån ersättning, så jag kostar inget och då spelar det ingen roll vad som händer med mig…

Känns som om jag aldrig kommer kunna få ett jobb. Vem vill anställa mig, liksom? Jag är en bra människa, jag är ansvarsfull, läraktig och tar arbete på allvar, men jag har varken erfarenhet eller utbildning så vem kommer ge mig enchans att visa vad jag kan? Just att jag inte är en ''driven säljare'' känns fullständigt hopplöst just nu. Och det är ju precisvad de kommer säga på AMS ''sök de jobben".. men jag har testat att jobba med det, det höll i en vecka. Jag är inte rätt person att tvinga på folk saker de inte vill ha helt enkelt, jag har många andra bra egenskaper men just den biten är inte en av dem.

Vet inte vad jag ska ta mig till. Skita i allt och bli hemlös känns märkligt lockande. Inget ansvar, inga utgifter.. bara leva för dagen.. frysa ihjäl en vacker vinternatt och slippa tänka mer. Eller bli misshandlad till döds i nån gränd.. Mer lockande än att gå till AMS iaf.

Bli självförsörjande, odla morötter o föda upp höns, leva utan el eller rinnande vatten i en koja i skogen, långt borta från alla krav, sociala normer och ''drivna säljare''jobb.. Jag vet, jag vet.. dagdrömmeri hjälper inte..

Bleh. Trodde jag lyckats besegra ångesten, men verkar inte så. Känns väldigt starkt nu. Ska se om jag hittar mina gamla tabletter nånstans.. (yippie, klart att nån vill anställa mig om de läser detta nu då,… men jag är ju egentligen en väldigt positiv person, det är  bara all byråkrati och idioti som leder mig till frustration och hopplöshet..)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Zabbio
2012-03-05 22:16
#1

Hittade tabletterna..

Första Xanoren jag tagit på typ ett halvår, och varför tar jag den? Ett möte med arbetsförmedlingen… patetiskt.

Nu ska jag se ett avsnitt av Hulken (TV serien från 1977;) alltid lika orginella avsnitt.. *lol* ) medans pillan verkar, sen ska jag sova.Sen får jag väl ta tag i verkligheten igen.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

NinjaKakan
2012-03-12 22:13
#2

Jag känner igen det där. Dom vill ha mig att söka jobb lång upp i landet för där finns det jobb som jag är utbildad inom. Problemet är att jag inte vill, men ändå manar dom på. Samma med praktikplats. Att jag ska ha praktik inom lantbruket, men jag är inte intresserad av det, fast jag utbildade mig till det och haft praktik där utan jag vill hålla på med smådjur. Detta evigande tjatande om att man ska göra ditten och datten.

Personligen hade jag velat se dom flytta ifrån ungar,familj och vänner för dom blev av med sitt jobb. För det känns som det är så lätt för dom att säga gör si, gör så men hade dom själv gjort det ? Antagligen inte.

Får ångest över att bara tanken att ens ringa till en affär och fråga om praktikplats. Ångest över att skicka iväg ett cv och hoppas på att dom ens ser det.


Zabbio
2012-03-13 08:33
#3

Heh, jo.

Mötet gick rätt bra… fast jag snedtände (antagligen på) xanoren senare och massakrerade lite möbler. Väldigt olikt mig att agera ut så pass aggressivt, det har nog inte hänt förr, faktiskt.. :/

Men nu mår jag bra igen. Ska till studievägledare i eftermiddag, och antagligen studera vidare.. Något jag saldrig trodde att jag skulle, men nu har jag äntligen kommit på nåt som jag kan se mig själv arbeta med ''long term''.. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

NinjaKakan
2012-03-13 08:39
#4

Vad roligt att du fick ut något av det :) Hoppas allt går bra :D


Zabbio
2012-03-13 08:42
#5

Tack :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

stillness
2012-04-04 16:34
#6

Stå på dig zabbio låt dem inte göra dig sjuk.

Tyvvär gör samhället lätt det med människor det är designat så.

Att stressa sönder människor, samt sparka de svaga de ser oss som personummer bara som de vill tjäna pengar på.

Men ALLA är inte sådana här i myndigheterna dock många tyvvär.

Stå på dig och tala din sanning, du verkar vara en mycket bra ansvarsfull människa känns det som som har varit med om en hel del.

Det behövs mer människor med värme etc som du

Mer HJÄRTA istället för HJÄRNA.

Mitt råd är stå på dig säg till dem att du inte TAR GÖR något som får dig att må dåligt, detta är ditt ansvar för dig tycker jag.

Ingen skall behöva må dåligt pga att systemet är sinnesjukt och utnyttjar människor. Säg till dem jag är öppenför alternativ för så här är det och jag lovar dig många känner samma sak idag som är i din situation.

Se till allt du har idag, du kanske har bra vänner omkring dig etc som kan stötta dig?

Kanske kan man sammlas ihop och på så sätt få en förändring

styrke kramar till dig

Annons:
Zabbio
2012-04-04 18:25
#7

Tack för dina värmande ord!

Jag har tagit upp studierna och tänker bli lärare. Läser in några ämnen jag behöver ha för behörighet, men räknar med att komma in då jag har ganska bra betyg för övrigt :)

Kanske kan jag vara till stöd för elever i skolan när jag är utbildad, men det blir i vilket fall ett yrke som jag klarar av fysiskt. Jag kan bara hoppas på att bli e inspirerande lärare så småningom.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

stillness
2012-04-04 18:51
#8

:)

Vad härligt att du är igång då

Ja det är jag säker på att du kommer att bli tror jag

Lycka till nu!!

Flört

Upp till toppen
Annons: