Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 10419 ggr
[Sniff]
2/24/12, 9:47 PM

Kritik på mitt personliga brev

Hej!

Jag ska försöka söka sommarjobb på en djuraffär, men jag har aldrig gjort det här förut, så jag behöver lite hjälp med mitt personliga brev. Jag tycker inte alls att jag får till det. Hoppas ni kan hjälpa mig!

Hej,
Mitt namn är …….. Jag är 16 år, djurvän och vegan. Jag var inne och frågade hur jag skulle göra för att söker sommarjobb hos er, och här är mitt CV.

Det som gör att ett jobb hos er skulle passa mig är främst mitt stora djurintresse, men även min förmåga att möta människor. Jag gillar att prata med andra djurägare, och att hjälpa folk.
Anledningen till varför jag önskar få vara hos er i sommar är framför allt för att jag vill lära mig mer om att arbeta i en butik, med allt vad det innebär. En djuraffär skulle vara perfekt för mig, då kan jag kombinera nytta med nöje och knyta kontakter med andra djurägare. Jag kan vara till stor hjälp då det handlar om hamstrar, katter och hundar. De senaste åren har jag haft totalt sju stycken, tre åt gången, och är väldigt väl insatt i ämnet. Jag har en egen hund som är runt året nu, jag jobbar även som hundvakt åt två chinese cresteds på helgerna. Jag har hela mitt liv varit intresserad av katter, tyvärr är jag kattlös just nu, men jag gör vad jag kan för att göra livet bättre för de hemlösa katterna. Just nu har jag ett projekt som jag hoppas ska leda till större kunskap om katternas situation, och få fler att vilja hjälpa dem.

Tidigare har jag praoat i en butik, XXXX, och hos en veterinär. Hos XXXX fick jag träna dels på kundkontakt, och dels på att hålla koll på varor och sköta kassan. Jag fick också utlopp för min kreativitet, då jag inredde skyltfönster. När jag var en vecka hos VVVV fick jag hjälpa till med lite allt möjligt, mycket städning och prat med djurägare.

Hoppas ni tycker att jag verkar intressant,
hör gärna av er om ni har några frågor. Referenser lämnas på begäran.

Med vänlig Hälsning,
namn och sånna saker

Annons:
AnneN
2/24/12, 10:02 PM
#1

Vad har du haft 7 st av?

I CV så brukar det vara uppskattat om man även bifogar en bild på sig själv så de får ett ansikte i samband med presentationen.

I övrigt tycker jag det ser rätt bra ut.

Kanske kan du ta upp eventuella framtidsplaner så som gymnasieutbildning och drömyrke.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Sniff]
2/24/12, 10:09 PM
#2

Tack så mycket, ska ändra så att det blir tydligare att det är guldhamstrar jag har haft 7 st av. Drömyrke och sånt ska också läggas till, tack för bildtipset! Glad

AnneN
2/24/12, 10:28 PM
#3

#2 Det var så lite så Glad Hoppas du får sommarjobbet!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Sniff]
2/24/12, 11:18 PM
#4

#3 Tack så mycketSkrattande

Halvdansken
2/25/12, 2:15 PM
#5

Jag hade tagit bort det där med att du är vegan, för många människor är det lite negativt. Och det har ju inte med jobbet att göra.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Sniff]
2/25/12, 2:16 PM
#6

#5 Fixat!

Annons:
[Sniff]
2/27/12, 1:22 PM
#7

Jag la till det här stycket, vad tycker ni om det?

I framtiden vill jag arbeta med djur, men på vilket sätt har jag ännu inte
bestämt. Jag går samhällslinjen och från år två kommer jag läsa inriktning
media, för att lära mig uttrycka mig genom text och bild. Förhoppningsvis kan min utbildning leda mig till ett jobb där jag kan göra skillnad och rädda djur som
mår dåligt.

Halvdansken
2/27/12, 5:40 PM
#8

Mår dåligt hur? Många anser ju att just djur i djuraffärer mår dåligt, så jag hade nog specificerat lite.

Skriv sen heller inte för mycket. De får massor med brev och orkar inte läsa en halv bok. Hellre nåt med att "jag kommer gärna in och pratar med er" eller nåt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Sniff]
2/27/12, 11:13 PM
#9

Hm, tror jag tar bort den biten, känns lite överflödig…

[Sniff]
2/28/12, 1:34 PM
#10

Vad förutom utbildning kan man ha i CV-et?

AnneN
2/28/12, 4:31 PM
#11

#10 Fritidsaktiviteter, tex om man är aktiv i någon klubb, att du är Medarbetare på de iFokussajter du är Medarbetare på och vad det innebär.

Eventuella jobb, tex sommar jobb/extra jobb, praktikplatser, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Moa-]
3/5/12, 10:27 PM
#12

Du har skrivit mycket om varför du vill arbeta hos dem, men det viktiga är egentligen, varför vill de ha dig? Vad kan du bidra med, koppla dina goda sidor till deras behov och din tidigare erfarenhet!

AnneN tipsade om bild, jag är mer tveksam, de ser dig på en eventuell intervju, det räcker! Vissa arbetsgivare ser en bild som något positivt, vissa ser det som oseriöst, så det är ett avvägande som du får fundera över anser jag! Dessutom skall du ha med en bild, tänk noga på vad för bild du väljer…

Lycka till! =)

Upp till toppen
Annons: