Annons:
Etikett21-presentationer
Läst 3037 ggr
Zabbio
2/16/12, 11:29 PM

Vad kan passa mig? Vissa ryggproblem

Jag har jobbat som personlig assistent i 4 år. Ett väldigt givande arbete i mycket och hade gärna stannat kvar. Tyvärr ville det sig annorlunda, en disk är sprucken i ryggen och även om jag lever ett normalt liv och klarar de flesta lyft (har häst och kan både mocka och bära vatten tex) så klarar jag inte drag eller lyft i obekväma arbetsställningar (=vid en säng) alls.

Jag känner mig även osäker vid barn och personer som av någon anledning inte kan uttrycka sig på ett tydligt sätt eller ta egna beslut. Jag är rädd att som assistent ''ta över'' eller göra fel helt enkelt, och blir olustig om jag kommer i en sådan situation som jag kanske inte klarar av.. Så då är det svårt att hitta brukare som inte måste få en del av de lyft jag inte klarar.

Jag är utbildad hästskötare och det är nog inte heller någt jag bör sikta in mig på vidare med tanke på ryggen. Kanske det håller ett tag, men knappast i längden.

Sen är jag inte säljartyp heller, i varjefall inte den sorten som tränger sig på folk och är tävlingsinriktad. Men jag är serviceminded, hjälper gärna kunder i affärer eller svarar på frågor och försöker hitta rätt lösning för just den personen.

Jag är trevlig, har lätt för att prata, ansvarsfull och lär mig gärna nytt. Brukar ganska snabbt hitta en bra plats i ett team och kan obba självständigt om det behövs.

De jobb jag sökt är som butikspersonal mest för att jag inte vet vad jag annars ska söka (och för att jag gärna jobbar i butik både med kunder och annat) Vet att det är en del lyft i det yrket, men tror bestämt att jag klarar det. Saker kan man alltid lyfta med vettig teknik och jag är inte svag i ryggen som så.. Har efter rehab dessutom en god självkännedom och kunskap i hur man ska använda ryggen.

Jag kan också tänka mig att stå vid ett löpande band eller nåt, så länge det inte är just ryggen man behöver belasta. (hehe, väldigt ambitiösa planer här ;) )

Tja.. som sagt, jag är inte kräsen. Gärna ett aktivt jobb men egentligen spelar det mindre roll. Jag vill faktiskt bara jobba, göra ett bra jobb oavsett vad det är,  gå hem o få lön. Oftast är det ju arbetskamraterna som gör jobbet roligt eller inte, annars får man väl hitta någon annan motivation.

Men vad finns det egentligen för jobb som man kan  få utan specifik utbildning?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
ettlitetalias
2/18/12, 5:03 PM
#1

Du kan alltid söka "kontorsjobb" som fokuserar på just kunder. De heter ofta massa fancy grejjer som market assistant och liknande och ofta så står det att man behöver utbildning och grejjer för dem - men när det kommer till kritan så handlar det bara om att kunna svara i telefon, på e-mail och vara trevlig och service-inriktad mot kunder.

Zabbio
2/19/12, 9:40 AM
#2

Tack för tipset. Kan ju alltid söka :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: