Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2290 ggr
Neoos
2/14/12, 6:37 PM

Sommarjobb för en ryggopererad

Jag ska operera ryggen vilken tid som helst nu och till sommaren så kommer jag inte kunna jobba med något där man måste använda styrka med kroppen, tex trädgårdsarbete m.m. Jag känner mig helt tom på idéer, vad kan en stackars krake som jag jobba med? Tips!

Annons:
Mitralis
2/16/12, 2:03 PM
#1

Receptionsarbeten kanske?



AnneN
2/16/12, 11:13 PM
#2

Kassa i någon butik?

Köksarbete, tex grillbiträde eller liknande?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Neoos
2/18/12, 9:36 AM
#3

Ja det låter som något jag skulle kunna tänka mig

Mitralis
2/18/12, 2:22 PM
#4

Nu är jag antagligen lite tråkig men jag tror tyvärr att köksarbete antagligen är direkt olämpligt om du har opererat ryggen.
Det förekommer väldigt tunga lyft när du ska fylla på med nya pommeskartoner och köttkartonger. Även påfyllnad av milkshake och glass är tungt och man måste lyta högt. Det är ett monotont arbete där du ständigt arbetar med vridningar av ryggen och även mycket med armar och axlar. Har själv arbetat på McD i fyra år, men det gick bra för mej för jag tränade så mycket på den tiden.

Kassaarbete inom dagligvarauhandlen tror jag inte heller är så bra då de flesta som sitter i kassan klagar på monotont arbete och värk i axlar. Även där är det mycket vridningar av ryggen.
När man söker inom handel så frågar de alltid om man har några problem med ryggen.
Hoppas att du hittar någonting som funkar ändå Glad



Neoos
2/19/12, 1:53 PM
#5

Det är bra att du är ärlig om hur arbetet är så det är ingen fara :)

Jag har jobbat i kassa förut på en klädbutik, dock stod jag bara någon timme om dagen för jag var bara en praktikant men vad jag märkte då så var det inget tungt arbete för ryggen alls, men jag har sett på kassörskorna i matvaruhusen att det verkar ta mycket mer på ryggen där än i en klädbutik Glad

Mitralis
2/19/12, 1:58 PM
#6

Då tycker jag att du ska prova att söka i klädbutiker. Det tror jag också skulle kunna fungera då det är helt annorlunda än dagligvaruhandeln Glad

Lycka till och hoppas att det kommer att gå bra med allting!



Annons:
Neoos
2/19/12, 2:02 PM
#7

Ja jag får göra det, Tack Glad

Fridaaaa
2/22/12, 2:53 PM
#8

När man har opererat ryggen är det inte bra att varkens stå mycket eller sitta mycket, utan lite varierande helt enkelt. Och då inga tunga lyft :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: