Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 6051 ggr
Wand
2/4/12, 9:01 PM

Telefonförsäljare

Jag har fått för mig att om man arbetar som telefonförsäljare så har man ett relativt enkelt jobb, men jag skulle vilja veta lite mer invecklat hur det är att jobba med detta.  

Sitter man enbart och ringer i telefonen, eller är det något annat man får hålla på med?
Hur brukar arbetstiderna vara, och hur är lönerna? Får man lön på permission eller har man fast lön? Osv.

Vill höra vad ni har för erfarenheter av detta. Jag går i gymnasiet men kan inte leva på 1000 kronor i månaden, därför har jag börjat spåna lite i vad man kan ta som deltidsjobb. Jag har egentligen grov telefonfobi, men att prata genom ett manus som en halvt anonym person kan ju vara ett bra sätt att träna bort detta på samtidigt som jag får in några extra kronor för jobbet.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Stephanie
2/4/12, 9:28 PM
#1

Mitt största hinder när det gäller telefonförsäljning hade förmodligen varit att jag är hemskt dålig på att ta sura personer, jag tar det personligt och mår skit av sånt. Telefonförsäljare är väl inte direkt omtyckta och att ständigt bli utskälld av diverse personer hade jag aldrig klarat.

Sen skulle jag inte heller klara av att sälja på det "uppsökande" sättet som telefonförsäljning är. Jag är inte alls säljande och skulle ha svårt att försöka sälja en produkt till en person som inte ens var intresserad från början.

Men, jag har arbetat med telefonintervjuer (rena telefonintervjuer, ingen dold försäljning, mötesbokning eller liknande) och det fungerar superbra! Jag ber om 5 min av personens tid och det är allt. Folk är mycket vänligare inställda till det, och jag får inte heller provision, vilket innebär att jag får min lön oavsett om jag haft en bra eller en dålig dag på jobbet.