Annons:
Etikett14-arbetsvillkor
Läst 4822 ggr
MissInAction
2012-01-11 20:55

En barnskötares lön?

Vad ligger en barnskötarlön på i dag, tro? 

Är det någon skillnad jämfört med en lärarstudents lön? Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Halvdansken
2012-01-12 00:02
#1

Vad menar du med lärarstudent? De lever väl på lån eller annat, som de flesta studenter?

Och vad är en barnskötare? Au pair? Förskollelärare? Barnsköterska (vården)? "Nanny"?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MissInAction
2012-01-12 07:32
#2

Med lärarstudent menar jag en person som inte är färdig lärare men är under utbildning alt. tagit en paus. När den personen arbetar på förskola så får den ju lön efter kompetens, den är delvis utbildad.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-01-12 07:33
#3

Dumma telefon… Och med barnskötare menar jag just barnskötare ;) Den kortare utbildningsvarianten för pedagoger på förskolan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Maria
2012-01-16 14:18
#4

#2 Är du säker på att det är så? Att man skulle få högre lön för att man gått en "halv" utbildning?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MissInAction
2012-01-16 23:07
#5

Det är lite det jag frågar här Flört
Jag vet bara att man som lärarstudent inte räknas som outbildad. Och outbildad och lärarstudent borde rimligen ligga på olika lönenivåer.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Maria
2012-01-17 06:39
#6

#5 Fast då måste man ju dra gränser. Skillnad är ju om man läst en termin eller ex. 4 terminer.

Men du borde kunna ringa till kommunen och fråga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: