Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 5162 ggr
[Spööket]
2011-11-14 17:49

Glad-sen besviken

Efter att ha gått arbetslös till & från under lite mindre än ett år, fick jag ett 12h/veckan jobb på Lidl. Jag var glad, för jag fick äntligen jobb, men dagen när jag kom till jobbet, så presenterade Distriktchefen mig för min Chef. Jag blev ganska hm, chokad eftersom att jag hade förväntat mig en 40-50 årig kvinna/man med glimten i ögat. Men vad fick jag se, jo en halvsur 26 åring :S som var min nya chef, hon var butikschef över butiken. Det skulle visa sig att min tillvaro på mitt nya jobb inte skulle bli så jättelycklig. När kunder fortfarande idag som förut, för 8 månader sedan, klagade på våran Butikschefs sura min, och otrevliga uppförande, börjar jag undra. Varför? Enligt rykten, och folk som jobbar på ett annat Lidl bara några mil ifrån våran butik, var hon chef där, men fick flyttas för att kollegorna ogillade henne. Så butikschefen som jobbade där jag jobbade, han byttes med henne, varför? Får man inte sparka otrevliga chefer? Jag sa till distrikstchefen angående detta, och fick svar: Hon är såndan. Vadå är sådan? Jobbar man i butik kan man inte gå med minen nere vid tårna och se sur ut. Det är pinsamt tycker jag, när kunderna kmr till mig och mina kollegor och säger till, vilken sur butikschef ni har. Dessutom är det lite skumt, jag har bett om mer tid i 8 månader- När en kollega till mig avsutade sin 6 år långa period på företaget, fick jag jobba mer, extra, tex 16-18-20/h i veckan. Sen rekryterade vi in en ny tjej, som inte kunde ett smack, aldrig jobba i butik. Och vad fick hon på sitt kontrakt, 16 timmar, 4 timmar mer än vad jag har i mitt kontrakt. Och efter att hon kom, fick jag plötsligt hoppa ner till 12/ veckan som jag hade det två första månaderna. Under sommaren blev det ju mer timmar pg.a semester för andra. Men varför ger dom inte mig mer tid då? Jag förstår verkligen inte. När jag ifrågasatte detta, sa dom, vi behöver fler som kan jobba om någon är sjuk. Pff, pyttsan det är väl bara pengar allt handlar om. Nu har jag i alla fall, sökt nya jobb, och hoppas, för jag tänker inte jobba på ett skitföretag där man inte värnar om sina kunder eller byter ut trasig saker.

Annons:
Halvdansken
2011-11-14 22:47
#1

Om du förväntar dig chefer med glimten i ögat så kommer du gå genom livet besviken. De flesta chefer är inte särskilt kollegiala - och det ska de inte heller. De har personalansvar och ekonomiskt ansvar för butiken (eller vad det nu är) och har ofta stor press på sig både från personalen och cheferna över sig.

Det kan hända att hon är aningen ung och inte kan hantera stressen, men hon är kanske duktig på nåt annat som du inte märker.

Det är bara att acceptera, eller byta jobb. De thar jag gjort ett par gånger av samma skäl.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Spööket]
2011-11-15 18:00
#2

Kunderna tycker att hon ser sur ut, låter det som en bra chef för företaget tycker du?

Och ja, jag ska byta jobb!

Halvdansken
2011-11-15 19:52
#3

Det är möjligt att hon är sur, men det är ingen anledning att säga upp folk. I Sverige är det inte så enkelt att avskeda.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Spööket]
2011-11-16 00:54
#4

Synd.

[jakke94]
2011-11-21 18:52
#5

Känner igen dig i typ allt du skriver! 

Våra kunder reagerar också på våran butikschef, som kom till oss efter att kursat en annan…. 

Han är sur och bitter hela tiden, ger aldrig feedback och är en dålig säljare ! Skrikandes

[Spööket]
2011-11-21 20:10
#6

Fy vad tråkigt, vad för butik jobbar du på?

Som tur är, har jag fått ett heltidsarbete på en mack bara några hundra meter ifrån mitt förra jobb, nice! (Y)

Annons:
[jakke94]
2011-11-21 22:26
#7

Jack and jones :) 

Grattis!

[Spööket]
2011-11-22 23:11
#8

Jaha :O Trivs du annasr eller?

Tack!

[jakke94]
2011-11-23 00:01
#9

jag trivs riktigt bra med mina kollegor, vi har skitroligt och blivit riktigt tajta även utanför jobbet, men tyvär drar han ner på stämningen i butiken hela tiden :p 

Men vi ska ha möta med distriktchefen imorgon, så vi får se hur det går :P

FrökenFrisk
2011-12-07 17:28
#10

jakke94, hur gick det för er?

Jag har också haft en idiot till chef. Jag sa upp mig! Hon skällde ut mig helt utan anledning när kunder såg på. Kunderna stog och tröstade mig medans jag grät när hon gick där ifrån. Jag är 30 år kan jag tilllägga…och har skin på näsan! Helt sjukt!!

Har alltid varit emot facket, men börjar med ålder att inse att hur tuff jag än är så är det inte lätt att göra sin röst hörd på arbetsmarknaden.

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

[jakke94]
2011-12-07 21:35
#11

#10 vår chef fick en varning, och nu smörar han riktigt mycket, stämningen har kanske blivit bättre, men vi alla vet ju vad han egentligen tänker :P

[Spööket]
2011-12-07 22:46
#12

Frökenfrisk: Vad i helvetet, får man ens göra så, vilket företag jobbade du åt?

FrökenFrisk
2011-12-07 23:32
#13

Jag jobbade på en enskild firma. Jag skulle säkert kunnat dragit in facket och gjort en stor grej av det. Men jag orkade inte, jag sa upp mig och stack.

Den kvinnan mobbade mig och hittade på saker om mig och min man. Hon är cynisk, otrevlig och en riktig idiot.

Fick höra från mina arbetskamrater att jag var dum som stod ut och att jag inte rev ifrån, men jag orkar inte…

Nu bjöd hon mig på personalens julfest som en avtackning, ska ring och säga Nej tack hon säga att jag inte vill ha något med henna att göra.

Listan kan göras lååång. Hon har även snackat skit om vikarier och kollat henne pervers. Hon har bett personal smyga efter en kvinna (55 år) för att kolla om hon stal pengar ur kassan, den kvinnan har jobbat länge på företaget och hon har allmät varit otrevlig.

Skulle kunna skriva så mycket om henne, men ger mig nu.

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Annons:
[jakke94]
2011-12-09 18:36
#14

idag fick jag spel på chefen, om exakt en vecka har jag satt min sista fot där, sen ska jag börja som företagssäljare, kvällar och helger fram tills januari då jag får en plats som säljare i en annan butik  :P

Upp till toppen
Annons: