Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2658 ggr
[Mova]
2011-11-12 17:43

HJÄLP! Uppsägningtid?

Hej! Jag är  22år gammal och har jobbat som extra vid behov i en smyckesbutik. Det är jätte kul, men det blir mest bara några dagar runt julen varje år och i år så har butikschefen gett mig ca 8 arbetspass som jag har sagt ja till att jobba! ( Men jag har inte skrivit på något anställningsbevis för dom dagarna)

Men man kan inte klara sig på att jobba 8 dagar om året så man har eget boende, så jag har sedan 2007 jobbat på ett annat ställe. Som jag det senaste ett och ett halvt året gått på olika vikariat, senast hade jag ett vikariat som sträckte sig från 1 januari 2011- 31 september 2011. Jag fick förlängt vikariat på 50% arbetstid från och med den 1 oktober 2011 till och med den 31/12 2011. Jag har som sagt jobbat mycket fram och tillbaka för dom kan aldrig få tummen ur och ge mig ett fast jobb. Saken hör nu till denna att det förra vikariatet så skrev jag på ett papper om arbetsprocent och uppsägningstid. Men denna gången har chefen vart seg och inte fixat ett papper än, så detta vikariat som är nu så jobbar jag 100% fast på pappret ska det stå 50% men jag har ju inte skrivit på något papper, men jag har pratat med personalchefen och hon säger att det ändå gäller eftersom jag har fått det muntligt. Men då till min riktiga fråga, vi diskutera aldrig muntligt någon uppsägningstid samt ej har ett skrivet anställningsbevis på denna viakarie period.

Så har jag någon uppsägninngstid på nåt/båda dessa två företagen?

Jag har nämligen sökt ett jobb som isåfall är tillträde på 1 decemer 2011. Kan jag ta detta jobbet och börja jobba 1 december utan att behöva jobba dom dagarna jag har sagt ja till på smyckesbutiken och det andra företaget där det inte har skrivits på eller diskuterats något om uppsägningstid?

Hoppas på att få snabba svar :) Då detta är snabba puckar :)

Eller någon som vet vart jag kan vända mig? Ha en fin kväll!

Annons:
[Mova]
2011-11-13 08:54
#1

Ingen som vet? =)

Halvdansken
2011-11-14 11:27
#2

Jag begriper inte riktigt vilka firmor du har vilka avtal med, men som timvikare (dessutom utan papper) så har rman väl ingen uppsägningstid? Och på den andra så hade jag snackar med personalchefen. Vad står det i det där pappert du inte skrivit under?

Normal uppsägning är oftast en månad.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: