Annons:
Etikett11-praktik
Läst 2775 ggr
Miowi
2011-10-19 16:25

Drescode

Ska iväg på praktik i en väldigt fin textilbutik och har fått dresscoden:

"Dark skirts or trousers, White or cream blouses or shirts , no jeans" först tog jag no jeans som jeansfärg men jeans är ju jeans, samtidigt säger min lärare att svarta jeans funkar. I och med att jag endast haft jobb utan dresscode så har jag inte sån stor koll, hur skulle ni tolka det?

Annons:
Buffaomini
2011-10-22 00:30
#1

inga jeans, oavsett färg

sen när jag var där (ej i jeans ;) skulle jag fråga mer exakt vad dom menar. om jag hade möjligheten

Elshira
2012-01-05 11:08
#2

Inga jeans alls! På vissa uteatällen (krogar~) som har dresscode kan svart jeans ibland accepteras på män, men kvinnor ska aldrig ha detta "mansplagg". Du ska alltså ha kjol (helst slät och inte kortare än dit dina fingertoppar når på låren) eller "finbyxor". Men jag hade nog oavsett vad jag har på mig ursäktat mig om jag inte var tillräckligt "anständigt klädd" och frågat om jag borde ha på mig något annat, och gärna be om ett förslag. Tycker de att det är något du bör ändra på så nämn även att du aldrig haft dresscode förr så har de säkert överseende om det inte är någon snorkig typ då… Första dagen får du ju även en glimt av de andra anställda som kanske kan ge dig en idé om vad du ska ha på dig om du behöver köpa något annat.

Hakuna matata!

Miowi
2012-01-25 17:38
#3

Åkte iväg med skjorta och nya kostymbyxor i bagaget, så hade till och med en anställd jeans.. kändes lite trist!

Upp till toppen
Annons: