Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3335 ggr
[nataschaj]
8/31/11, 6:33 PM

Djur

Är nyfiken och vet inte om jag postar detta i rätt iFokus. Men chansar ändå.

Får livsmedelsäffarer (små butiker) ha djur? I våran lilla butik har dem fåglar på lagret/fika rummet. Svårt å se från vilket rum dem har fåglaarna i. Ibland har dem fåglarna vid kassan.

Fåglar är ju, skit samma djur, som dammar m.m

Men denna butiken är rätt snusik isig. Och svin dyr, men de hör inte hit.

Men om ja har postat de fel, så får ni gärna hänvisa till rätt!

Annons:
Honestyisdead
8/31/11, 11:28 PM
#1

Fjäderfän kan bära på salmonella, så jag kan inte tänka mig att det är ok att ha dom i en livsmedelsaffär. Är inte sanitärt!

[Ai-chan]
9/1/11, 11:22 AM
#2

Djur får man inte ha i livsmedelaffär.

[nataschaj]
9/1/11, 1:07 PM
#3

Det jag misstänkte, fick okcså veta att dem brukar föda upp fågelungar, dem hade det i sommras i allafall. (har misstänkt de efter som de lät ganska så mkt) Än bekant hade fått kolla på de med hennes barnbarn.

Jag tycker inte de e hugieniskt. Men vad kan man göra åt det?. De andra som e så himla störandes, är att dem har prukuter 1v när de har gått ut. (mejeri saker främst, men även andra kan före komma)

Och en annan sak jag tänkte på.

Hur ska man göra, om den nekar än pengar tillbaka? de har hänt flertals, mig och andra, att vi inte har fått pengarna tillbaka. Och då handlar de inte om 1 kr eller 5, 10kr, utan de kan vara upp till 60kr. och mer.

Jamena vi har ju rätt att få tillbaka pengarna ju?

Honestyisdead
9/1/11, 1:19 PM
#4

KAnske anmäla dom till livsmedelsverket?

[Ai-chan]
9/1/11, 1:30 PM
#5

Det är bara att anmäla så kan inspektör åka dit o kolla.

[nataschaj]
9/1/11, 2:45 PM
#6

Måste man ringa eller kan man mejla te dem? (datorn e seg så får inte upp google sidan just nu, så kan inte söka på livsmedlel grejen)

Annons:
Honestyisdead
9/1/11, 2:47 PM
#7

"E-post

Livsmedelsverket är en statlig myndighet. Om du skickar e-post, post eller fax till oss blir det en allmän handling som i regel är offentlig. Vi registrerar och sparar alltså det du skriver. Livsmedelsverkets e-postadress är livsmedelsverket@slv.se."

Från Slv;s sida.

Honestyisdead
9/1/11, 2:48 PM
#8

Här finns ett forumlär som man kan fylla i.

http://www.slv.se/sv/grupp3/Om-oss/Kontakta-oss/

[nataschaj]
9/1/11, 4:10 PM
#9

Tack så jätte mycket!

Fridaaaa
9/7/11, 9:11 AM
#10

Nej dem får inte ha djur i matbutik/livsmedelbutik pga allergisker, vissa djur kan föra smitta osv

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
9/7/11, 1:51 PM
#11

Mejla in till livsmedlesverket. Dem änvisade mig till hälsa och miljö i komunen i den stad ja bor i (gbg) men jag vet inte vart/vilket av de ja ska mejla in till… är lite kluven där.

Honestyisdead
9/7/11, 2:40 PM
#12

#11 Ring till kommunen, så kan de koppla dig rätt.

Maria
9/7/11, 4:05 PM
#13

Förr hette det väl Hälsovårdsnämnden. De kunde göra stickprovsbesök i olika affärer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[nataschaj]
9/7/11, 6:53 PM
#14

Inte nu, för de e miljö och hälsa som kontrollerar butiker och det.

Maria
9/7/11, 6:55 PM
#15

#14 AhaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: