Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3256 ggr
[isdrakee]
2011-08-31 10:16

Dum fråga

Dum fråga men vad kallas ett sånt där "brev" där chefen skriver några rader om den uppsagda? Rekommendationer och sånt? Att personen skött sig bra osv.

Jag fick erbjudande att skriva ett sådant själv men att han undertecknar det. Men jag vet inte ens vad jag ska skriva? Tänkte kanske det finns någon mall att utgå ifrån? Men jag vet inte ens vad jag ska googla på. >_<;

Det är inte arbetsgivarintyget jag tänker på.

Annons:
Maria
2011-08-31 10:20
#1

Det är ju ett slags betyg och det ska ju faktiskt chefen skriva. Väldigt slappt att lämna över det till dig.

Vet inte om det kalla något mer än betyg??

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[isdrakee]
2011-08-31 17:02
#2

Något sådant heter det nog. Jag har jobbat så pass kort tid att han egentligen inte är skyldig att skriva något mer än en intygan på att jag jobbat där. Så egentligen är han schysst att jag har möjlighet till något mer.

Jag har i princip bara pratat med honom när jag blev uppsagd. Så han har inte direkt koll på mig som person. Tänker inte be om att han ska skriva det. Jag tänker skriva ihop något själv.

Jag skulle uppskatta om någon kunde dela med sig av sina arbetsgivareintyg/betyg eller kan tips om hur dessa brukar vara utformade.

[ErikSvensson]
2011-08-31 21:33
#3
Chilli10
2011-08-31 22:02
#4

Betyg/intyg står det på vårat uppsägningspapper iaf. Man får kryssa i där om man vill att chefen skriver ett sådant.

Har tyvärr inte något sådant sedan tidigare, så kan ej dela med mig.
Men kan tänka mig att det är likknande som man kan få när man typ har haft en praktik.

[isdrakee]
2011-09-07 15:48
#5

Jag har listat ut att det antagligen heter tjänstgöringsbetyg, eller bara betyg. Det verkar dessutom finnas flera böcker om hur man läser och skriver dessa. :O Och då ska lilla jag klara av att skriva ihop något själv.

martdat
2011-09-07 20:05
#6

arbetsintyg heter det där de skriver hur du har skött dina uppgiffter och fungerat på arbetet,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
[isdrakee]
2011-09-15 10:30
#7

Jag har en annan fundering kring detta. Räcker det med bara tjänstgöringsbetyget eller måste man ha ett vanligt intyg också?

Ett tjänstgöringsbetyg innehåller allt ett intyg innehåller plus andra saker.

Jag har slutat nu och fått mitt betyg påskrivet men ej fått ett vanligt intyg. Är det något jag borde ha bett om? Eller fyller mitt betyg samma funktion?

[AnnikaOhlsson]
2011-10-26 22:00
#8

De flesta företag brukar inte ge ut betyg om man jobbat där mindre än ett år! Vad det än är så låter det väldigt konstigt att hanbett dig skriva det??

Upp till toppen
Annons: