Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2693 ggr
Linnea
2011-08-26 11:51

Krock..

Hej det är så att jag ska börja läsa på högskola nu på måndag. Problemet är att jag kunde inte säga upp mig i tid för man får antagningsbeskeden så jäkla sent.

Så jag har två veckors uppsägningstid kvar dock jobbar jag bara två dagar per vecka. Jag sa redan när jag sa upp mig att på måndag kan jag inte jobba för jag måste vara på uppropet då men har ändå fått detta uppdrag på mitt schema.

Enlgit chefen så "tar det tid omorganisera" trots att hon själv sagt att dom har många som vill ta över de jobben jag har.

Vad händer om jag vägrar jobba?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Halvdansken
2011-08-26 12:53
#1

Semesterdagar? Eller så kan man ju bli "sjuk". Helt ärligt så tycker jag det är otroligt dåligt av din chef att lägga ett jobb på just den dagen. Visste hon att det var upprop? Du ska gå på uppropet, givetvis. Prata med din chef igen. Kan du kanske byta med nån kollega?

Det kan inte hända så mycket, du har ju sagt upp. Men de blir väl skitsura. Är det nån du känner eller ett ställe du kan tänka dig jobba igen?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Linnea
2011-08-26 12:55
#2

Nu har hon gått med på att jag inte ska jobba måndag men jag missar helst inte nån skoldag, speciellt inte så här i början.

Försöker hitta nån som kan ta det. Nej jag tänker inte jobba där igen, inte i det yrket öht.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Halvdansken
2011-08-26 12:56
#3

Jag hade sagt till chefen "Jag kommer inte på måndag, du får lösa problemet". Det är därför hon är chef, har ansvar och mer i lön än vad du har. Det är deras jobb att fixa sånt. Annars är de dåliga chefer. Detta är inte ditt ansvar, eftersom du sagt till innan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Linnea
2011-08-26 13:01
#4

Jo nu ska jag slippa måndag som sagt men vill helst slippa resten med. Det handlar om 5 timmars jobb på torsdag och 3 timmar nästa torsdag. Låter inte überkomplicerat att ordna liksom.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Halvdansken
2011-08-26 14:06
#5

Det viktigaste är ju att du inte missar din plats. Tänk på att varenda krona är viktig som student, så om du kan så jobba de där timmarna. Oftast ska man ju inte vara på plats hela tiden på en högskola, så det kan kanske passa med ditt skema?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Linnea
2011-08-26 14:16
#6

Vi behöver vara på plats det mesta, speciellt nu i början. Ska läsa till trädgårdsingenjör så det är mycket växtkunskap och sånt och då är man på skolan i parken och så.

Just på torsdag har vi intro i dataanvändning på SLU och växtvandring (vad nu det är).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Linnea
2011-09-06 12:21
#7

Jag var och jobbade i torsdags men jag fick se inget schema för denna veckan. Dom kanske glömde? Ja iaf, igår skickade jag de nycklar jag hade hemma tillbaka till kontoret. Skulle egentligen jobbat på torsdag men då jag itne fått nåt schema tänker jag inte ta reda på mer om den saken. Jag skiter i det helt enkelt och nu har jag inga nycklar till de kunden heller.

Teamledaren ringde idag och frågade vilka nycklar jag hade, då sa jag vilkad et var och att jag skickat dom igår. Då tackade hon för det och sa sen inget mer. Lite udda men visst, mig gör det inget. Slipper gärna det jobbet.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Misarn
2011-11-05 20:26
#8

#Linnea det låter precis som att du jobbade på McDonalds, men självklart ska du vara med så mycket du bara kan i skolan, det är ju en utbildning som du förhoppningsvis kan försörja dig på sedan , lycka till och hoppas att allt går som du vill Glad

Linnea
2011-11-07 10:20
#9

#8 Det var hushållsnära tjänster men dom kansker har nåt gemensamt med mcdonalds vad vet  jag.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: