Annons:
Etikett11-praktik
Läst 5549 ggr
Nali
2011-08-25 18:33

Prao?

Hej!

Jag är 14 år gammal och ska prao v. 46 jag vet att jag är ute i mycket god tid men vet också att om du vill göra något du gillar så stå intr sist i kön.

Har bara ett problem, saker jag älskar att göra går inte att praoa till då de flesta innehåller tystnadsplikt

Jag älskar: Resa, Psykologi, religion, historia, arbeta flitigt,språk etc.

Detta är vad jag kommit fram till så långt: psykolog, tolk, synagoga, jobba med bilar, jobba på psyk, fängelse eller på ungdomsfängelse, funderar även på att fråga om jag får praoa med en samhällslärare på gymnasiet eller på IES/IB då jag tycker de skulle va kul att se hur mina gymnasiestudier kommer gå till om 2 år.

Skriv gärna tips på plaster jag kan praoa, är inte speciellt tjejig av mig, har gått igenom mycket i livet och vet vad ansvar innebär.

Annons:
Banankaka320
2011-08-25 18:36
#1

Jag vet en som var fjorton och praoade på ett dagis, iförsig så jobbade hennes morsa där. Med dagis så tänkte jag psykologi, det är faktiskt ganska kul att se hur ungar beter sig med varandra. Hade APU hos min systerdotters dagis och hon var en helt annan unge på dagis än hemma :)


Nali
2011-08-25 18:44
#2

Tyvärr är dagis inte ett alternativ för mig, har absolut inte något emot söta små barn men skulle inte klara av att vara där en hel vecka och de var inte riktigt den sorts psykologi jag tänkte mig

tack iallafall =)

Nali
2011-08-25 20:03
#3

Kan meddela att hitils har jag ansökt hos bilmekaniker linjen här i stan, en gymnasieskola i wales, highlights i sthlm och en synagoga i sthlm

Banankaka320
2011-08-25 21:07
#4

Jag tror man måste vara över 18 om man ska praoa hos bilmekaniker, vet att några ungar ville praoa på macken men dem fick inte det pga säkerhetskäl :o


Halvdansken
2011-08-25 22:42
#5

"en gymnasieskola i wales"??? I UK alltså? Fixar du deras engelska, den är väl ganska speciell.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2011-08-25 22:44
#6

På din presentation står det att du gillar djur, varför inte kolla med veterinärer eller hund/katthem o liknande?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Nali
2011-08-26 07:38
#7

#4 de är en gymnasielinje som heter bilmekanier linjen :P annars s¨å kan jag jobba hos morfar som arbetar med Skobes volvo i stan.

#5 min pojkvän är från Wales och då ingen i hans familj eller han kan svenska prata de engleska med mig och jag förstår allt de säger :)

funderade på att arbeta med djur men skulle vilja prova något annat utöver arbetet med djur.

Honestyisdead
2011-08-26 20:24
#8

JAg skulle råda dig att söka praktik på ett ställe som du kan tänka dig jobba på.

Upp till toppen
Annons: