Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2841 ggr
quinn
2011-07-20 17:27

någon som vet arbetsgivarens skyldighet?

Är en kvinna som har mkt smärtproblematik med allt från nacke, bröstrygg, ländrygg, höft, artros i knän + minskelskador. smärtor i ben samt varkande fötter och  det sista hälsporrar som kommit tillbaka efter 9 år.   Jag har en del som länd o knän sen tonåren, som dock blivit sämre men nacke o rygg är arbetskada på jobbet och en olycka när jag åkte hem från jobbet en dag. Smärtstillande värktabletter hjälper inte.

Jag jobbar inom kommunen, i åldrevården och det är som vanligt tungt. Men jag har givetsvis ont på fritiden också. Har inget körkort och är hänvisad till buss för att komma till jobbet och det är en bra bit att gå mellan buss och arb. platsen. Har därför pratat med min chef om att få bli omplacerad till närmare plats inom kommunen då jag ibland knappt kan ta mig till bussen efter en arbetsdag. 

Idag sa min chef att jag nog får ordna det själv. Nytt jobb alltså. Jag mår heller inget vidare ibland på mitt jobb och orkar inte fullt ut med alla arbetsuppgifter alla dagar.    Jag vet att de har omplacerat andra av flera andra orsaker. både hälsomässiga och annat Varför ska jag då ordna jobbyte själv?  Någon om vet vad som gäller.. Känner att jag har nog med att orka en dag på jobbet och att jaga läkare för att få hjälp. ska jag nu börja söka jobb kommer jag inte få något för vem vill ha någon med mina problem?

Vad har arbetsgivaren för skyldigheter egentligen när det gäller sånt här? Ska jag dra in facket nu? Previa?

Annons:
martdat
2011-07-21 21:33
#1

ringa o prata med facket tycker jag absolut, de vet ju vad din arbetsgivare har för avtal osv. man kan ju börga med att prata om dina möjlighetre i allfall o få veta vad som gäller. om du är medlem i facket dvs. någon skyldighet att skapa en tjänst har de ju inte , däremot kan jag tänka mig att du har företräda framför o lasade om en tjänt blir ledig där du vill jobba inom kommunen,, Men jag vågar inte säga nått mer tvärsäkert så tycker du hör med facket elr om det finns nån huvudpersonalansvarig inom hela organisationen du kan prata med,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Maria
2011-07-26 15:05
#2

Du prata med facket precis som mardat skriver.

Jag kan tänka mig att arbetsgivaren också kan kräva någon form av läkarutlåtande också. Eller att du går genom företagshälsovården.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

quinn
2011-07-28 18:03
#3

ok.. ska ta kontakt med facket i morgon.        känns mest som min chef vill slippa undan. Hon har inte begärt något som helst läkareutlåtande. ska oxå ta kontakt med företagshälsovården så fort de kommer tillbaka nästa vecka,, tror jag de sa.. 

Antar att de måste göra någon utredning trots vårdcentralen gör en.

Tack för hjälpen.. svårt när man vet så lite /quinn

Upp till toppen
Annons: