Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 5505 ggr
candyme
2011-06-20 12:52

Kolla på CVet

Målsättning

Att hitta ett arbete där jag trivs och kan utvecklas tillsammans med företaget.

Allmän profil

  • Intresserad av att göra människors liv så bra och värdefullt som möjligt.
  • Väldigt kreativ person som gillar att sticka, fotografera och pyssla.
  • Väldigt glad och positiv tjej.
  • Bra på att passa tider och ta ansvar.
  • Har erfarenhet av små barn och husdjur.
  • Innehar körkort för personbil (B).
  • Gillar att arbeta i trädgården och att vara ute i naturen.

Arbetslivserfarenhet

Augusti – september 2008

Servitris, Örnparkens restaurang

Arbetade under en kväll som servitris på ett evangemang.

Juni – augusti 2008

Kassör, Näske Genuina

Arbetade på en loppis där jag tog emot och hjälpe kunder samt tog betalt.

Juni 2007

Städare, Örnsköldsviks kommun

Följde med och hjälpte en städare under tre veckor, fick då lära mig de grundläggande kunskaperna i städning.

April 2006

Butiksbiträde, COOP Forum

Hade praktik under en vecka då jag fick hjälpa till i butiken med att ta fram varor och arbeta i lagret.

Oktober 2005

Förskolelärare, Örnsköldsvik kommun

Praktiserade under en vecka på ett dagis där jag fick ta hand om barn i alla åldrar.

Maj 2005

Grillbiträde, Sibylla

Praktiserade under en vecka då jag fick grilla hamburgare, torka bord och ta betalt.

November 2004

Butiksbiträde, ICA

Praktiserade under en vecka då jag fick ställa fram varor i butiken.

Utbildning

  • Arbetsterapins kärna och yrkesmodell (15 hp)                    Januari 2010

  • Beteendevetenskap (6 hp)                                                    September 2010

  • Engelsk fonetik (3 hp)                                                          Januari 2010

  • Engelsk litteratur (7.5 hp)                                                    Februari 2010

  • Samhällsprogrammet – Livsstil och relationer                     Augusti 2006- Juni 2009

Nolaskolans gymnasium, Örnsköldsvik

  • Fullgjord grundskola                                                            Augusti 1996 – Juni 2006

Språkkunskaper

  • Svenska – Mycket god kunskap i både skrift och språk.
  • Engelska – God kunskap i skrift och språk.
  • Tyska – Lite kunskap i tal och skrift.
  • Teckenspråk – God kunskap i teckenkommunikation.

Datakunskaper

  • Goda kunskaper i Officepaketets alla program.

  • Goda kunskaper i Photoshop.

  • Goda kunskaper i dataanvändande.

Referenser

Referenser ges på begäran.

/Emma

 

 

Annons:
candyme
2011-06-20 12:52
#1

I början har jag mitt namn och kontaktuppgifter men tog bort det här.

Vad tycker ni? Något jag bör förbättra, ändra eller ta bort?

/Emma

 

 

candyme
2011-06-20 12:55
#2

Nu kanske det är lättare att läsa.

/Emma

 

 

martdat
2011-06-20 18:16
#3

jag är absolut ingen expert på cv, men jag hadde ju tagit bort tiden på praktikperioderna, en vecka, en dag, tre veckor tex,. Det låter inge vidare meriterande. självklart nämna att man prövat på och lagt till hur jag trivdes med arbetsuppgiffterna men inte nämnt hur kort tid det handlar om.

att man gått i grundskola finns ingen anledning att nämna, varför gör man det alls  elr har nån handläggare sagt att det är bra?

det här noraskolans gymnasium . lägg till vilken inriktning du läste  där , elr program  heter  det  väll.

de lösa kurserna är väll högskolan?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

candyme
2011-06-20 18:19
#4

okej, ska ändra på de saker du nämnde där.

Jo, de lösa kursena är från högskolan.

Kanska ska skriva lite under de kurserna, vad de innehöll?

/Emma

 

 

martdat
2011-06-20 18:48
#5

bara mina tankar, som sagt ingen expert alls, tror inte du i ett första skede i ett cv behöver skriva vad kurserna innehåller, det ser man ju till viss del när man ser dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

candyme
2011-06-20 19:23
#6

aah, jo sant.

/Emma

 

 

Annons:
[isdrakee]
2011-06-20 19:58
#7

Jag är heller ingen expert på CV men vi fick en massa hjälp om detta på min utbildning. Så jag tänkte ge dig lite feedback på det jag lärt mig. Nu är såklart inte detta den ända vägen men jag har fått komma på några intervjuer så helt tokigt kan det inte vara. :P

För det första så är det alldeles för långt. Jag klistrade in in text i ett vanligt dokument med en teckenstorlek på 10 och ditt CV blev 1,5 sidor. Försök få plats med allt på en sida. Har man mer än så är frågan om man inte kan börja sålla bort dom minst viktiga sakerna istället.

Jag tycker ditt CV är för likt ett personligt brev. Då tänker jag på målsättning och personlig profil. Jag hade tagit bort dessa helt (i synnerhet eftersom ditt CV redan är för långt). Ta upp detta på det riktiga personliga brevet istället. Ett CV ska vara enkelt där du visar upp vad du har gjort. Så flumma inte iväg för mycket. :P

Jag tycker också du behöver dela upp det i bättre kategorier. Vid första åsynen så ser det ut som du jobbat väldigt mycket men sen visar det sig att det mesta är praktik vilket kanske gör den som läser CVt besviken?

Dela hellre in det tydligt i t ex dessa kategorier:
*Anställningar
*Praktik
*Utbildning
*Fristående kurser
*Språkkunskaper
*Körkort
*Referenser
*Datakunskaper 

Jag håller också med Martadt. Ta bort grundskolan och skriv inte hur pass lite du gjort på varje grej. Om någon frågar så kan du svara men du behöver inte skylta med det i onödan. ;P

Att skriva ut vilka månader man har gjort vad tycker jag är rörigt men många gör så vilket inte är fel. Jag nöjjer mig med att skriva ut årtal bara. Tycker det är snyggast.

Jag tycker också du kan byta plats på tjänst och företag. Alltså att du skriver:
ICA, butiksbiträde och inte tvärt om.
Tycker även du har skrivit lite för mycket om varje grej. Alla vet redan vad t ex en kassör och ett butiksbiträde gör. Om du känner att du lärt dig massa av detta så beskriv det hellre i ditt personliga brev istället.

Detta är lite tankar från mig. Annars tycker jag ditt CV är bra. Du har ju en massa grejer redan. Det känns inte som du är någon person som ligger på latsidan direkt. Så korta upp det hela. Du har redan så mycket så det finns ingen anledning att försöka göra det längre än nödvändigt. :)

candyme
2011-06-20 20:11
#8

Tack för enormt bra tips, nu är det bara att fila och ändra :)

/Emma

 

 

candyme
2011-06-20 20:36
#9

sådär;

Anställningar

Augusti – september 2008

Örnparkens restaurang, servitris

Juni – augusti 2008

Näske Genuina, kassör

Praktik

Juni 2007

Örnsköldsvik kommun, städare

April 2006

COOP forum, butiksbiträde

Oktober 2005

Örnsköldsvik kommun, förskolelärare

Maj 2005

Sibylla, grillbiträde

November 2004

ICA, butiksbiträde

Fristående kurser

  • Arbetsterapins kärna och yrkesmodell (15 hp)                          Januari 2010

  • Beteendevetenskap (6 hp)                                                        September 2010

  • Engelsk fonetik (3 hp)                                                             Januari 2010

  • Engelsk litteratur (7.5 hp)                                                       Februari 2010

  • Samhällsprogrammet – Livsstil och relationer                           Augusti 2006- Juni 2009

Nolaskolans gymnasium, Örnsköldsvik

Språkkunskaper

  • Svenska – Mycket god kunskap i både skrift och språk.
  • Engelska – God kunskap i skrift och språk.
  • Tyska – Lite kunskap i tal och skrift.
  • Teckenspråk – God kunskap i teckenkommunikation.

Datakunskaper

  • Goda kunskaper i Officepaketets alla program.

  • Goda kunskaper i Photoshop.

  • Goda kunskaper i dataanvändande.

Referenser

Referenser ges på begäran.

Nu ryms allt precis på en sida :)

/Emma

 

 

Halvdansken
2011-06-21 00:13
#10

Det heter inte dataanvändande. data är den information som lagras i datorn. Så heter det nåt så heter det datorvana, men jag hade nog skrivit "allmäna PCkunskaper" eller liknande.

Officepaketets alla program?? Visio, MS Project, Powerpoint, Access också? Jag förmodar att du menar Word och Excel.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2011-06-21 00:19
#11

En sak till

"Svenska – Mycket god kunskap i både skrift och språk". Ändra till tal och skrift. samma med engelska.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: