Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2424 ggr
Ketang
3/30/11, 11:45 AM

Era bästa tips inför det "stora" samtalet...

Jag har sökt massor med jobb genom åren, men har aldrig fått ett jobb genom att söka det. Dom jobb jag haft har jag fått genom att ha praktik på stället. Nu är jag åter igen ute efter nytt jobb och i måndags lämnade jag in en arbetsansökan på ett företag där jag vill köra lastbil. Nu vill jag har alla era bästa tips på hur jag ska gå tillväga när jag ringer.

För det första, NÄR ska jag ringa? Jag brukar ringa efter en vecka så har dom fått god tid på sig att läsa igenom ansökan och fundera lite. Hur gör ni?

När jag ringer presenterar jag mig och säger att jag skickat/lämnat in en arbetsansökan och undrar om dom fann den intressant? Vad säger ni när ni ringer?

Jag vill som sagt ha alla era bra tips nu för jag vill VERKLIGEN ha det här jobbet! Skrattande

Annons:
[BigMama]
4/19/11, 4:23 PM
#1

Låter som du har en bra strategi och kudos till dig för att du ringer över huvudtaget!

Lycka till! Glad

[luneri]
5/13/11, 11:03 AM
#2

Min jobbcoach har sagt till mig att ringa ca 2 dagar efter att jag skickat ansökan.

Jag har dock inte tagit mod till mig så jag har inte testat detta. Jag skickade dock in en ansökan till extraarbete i sommar och tänkt ringa dem på måndag då det är helgdag imorgon. Så jag hoppas det går bra:)

Lycka till med arbetet! hoppas det blir ditt:)

Ketang
5/13/11, 9:58 PM
#3

Jaaaaa! Jag fick det! Jag kunde inte vara gladare ;-) Jag hade ju en tillfällig körning på två veckor som blev fyra veckor och i tisdags plockade chefen in mig på kontoret och erbjöd mig att stanna. Så från och med måndag är jag visstidsanställd som servicetekniker ;-)Ska bli kul, jag som inte har någon annan utbildning än lastbilskörkortet.

[luneri]
5/15/11, 9:41 AM
#4

Åh grsttis!Skrattande

Vad roligt att du fick jobbet, jag hoppas det kommer gå bra och att du trivs med det:)

Ketang
5/15/11, 10:14 AM
#5

Tack!

[BigMama]
5/16/11, 10:11 AM
#6

Grattis - vilken solskenshistoria! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: