Annons:
Etikett08-jobbsajter
Läst 3796 ggr
AnneN
2009-08-25 02:15

Länktips

Här tänkte jag tipsa om jobbrelaterade länkar som jag snubblar över, kanske fler kan tipsa i samma tråd?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2009-08-25 02:16
#1

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[SarahOhrn]
2009-09-24 19:32
#2

http://www.vakanser.se

Där finns typ alla jobb! :) Dom från AMS + andra jobb. Superbra sida enligt mig.

AnneN
2009-09-24 19:36
#3

#2 Lägger du in dem bland sajtens länkar också?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[SarahOhrn]
2009-09-24 19:37
#4

Det kan jag göra! :)

AnneN
2010-01-06 03:42
#5

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnnMarDan
2011-05-01 21:01
#6

Det finns en mängd olika jobbsajter. Arbetsförmedlingen har en sida med lista… Det är många och ändå inte alla….

Ett tips jag vill ge då det gäller jobbsajter är att fundera kring vilka som passar just dig! Om du är ekonom kanske inte en jobbsajt för IT personer är rätt och tvärt om. Det är så enkelt att det blir många jobbsajter där du lagt in dig.

Att lägga in uppgifter på varje sajt kan du räkna med ca 1 timma/st. Det tar tid och du behöver uppdatera dina uppgifter minst en gång i veckan. Gör du det ser rekryterarna att du är aktiv och du kommer högt upp på listorna.

En annan sak att ha med sig är att många enskilda företag idag har sina egna jobbdatabaser där man ska registrera sina uppgifter när man söker jobb. Håll koll på alla användarnamn och lösenord Skrattande. Gör en lista, underlätta för dig själv så mycket det går.

Ett sista tips jag har är att skriva ner en kronologisk ordning på allt du gjort med exakta datum sedan du började grundskolan. Den listan kommer underlätta då du ska registrera dig på alla jobbsajterna.

Enligt min åsikt finns det några man absolut bör vara med i:

Jobbrapido.se

monster.se

arbetsförmedlingen.se

samt några som passar just ditt yrke!!

Lycka till!!

 

//Maria

Annons:
Upp till toppen
Annons: