Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 232919 ggr
Hannsi
2009-09-16 12:40

Att jobba på försäkringsbolag?

Jag har länge velat bli veterinär men då vägen dit känns så oehört lång funderar jag nu på något annat yrke som har med djur att göra. Kom på att man kanske kan arbeta på ett försäkringsbolag, så som Agria, och inrikta sig på hästförsäkringar eller smådjursförsäkringar. Men hur utbildar man sig till ombudsman, vad krävs för utbildning? Någon som är ombudsman kanske kan berätta lite om hur arbetet är, hur era dagar ser ut, vad en medelinkomst är, m.m.

Jättetacksam för svar!

Annons:
Loucar
2009-09-16 13:31
#1

Om jag inte är helt fel ute så får man utbildning av försäkringsbolaget, i vissa fall betalar de utbildningen o ibland får man stå för den själv. Men man bör ha i åtanke att de inte anställer alla efter utbildningen, det är många som kännt sig lurade efter avslutad utbildning då de inte fått nåt arbete. Har inte provat detta själv men har en bekant som gjort det.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Majsan666
2010-02-23 17:56
#2

Man kan gå en KY-utbildning på 2 år. Där ingår praktik. Har en pappa som jobbar i Försäkringsbranchen och på hans jobb har dom anställt flera som gått den utbildningen och praktiserat hos dom.

David
2010-02-23 18:22
#3

Information om att bli Agriaombud hittar du här.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: