Annons:
Etikett21-presentationer
Läst 5050 ggr
[SarahOhrn]
2010-02-07 23:40

Presentationer

Jag tänkte att vi kan presentera oss själva här, hur mycket information ni vill lämna är helt upp till var och en men det är roligt att få en bild av de andra personerna på sajten.

Kika gärna in i tråden "Var bor ni?" så vi kan se hur utspridda alla på sajten är.

Jag som är Sajtvärd här heter då Sarah, jag är snart 23 år och bor i Alingsås med min sambo. Från början kommer jag ifrån Söderhamn, Hälsingland men bor numera här nere med min sambo och våran Golden/Border collie-kille Sammy. Jag har alldeles för mycket fritid och alldeles för lite att göra men jag tycker om att fotografera och umgås med mina nära och kära och djuren såklart. Har många idéer och drömmar som dessvärre inte blir av, inte på ett tag i alla fall och drömmer för mycket om framtiden! ;)

Jag är arbetslös och har varit det ett tag, jag hoppade av gymnasiet när jag var 18 år, var sen arbetslös till våren 2008 när jag pluggade ett halvår på komvux i Gävle och fortsatte sen på hösten ett år på Hjälmared folkhögskola här i Alingsås för att läsa klart gymnasiet och var färdig med det i somras. Började sen en utbildning på samma skola men på högskolenivå inom media och kommunikation bara för att ha något att göra och få någon sorts inkomst men nu efter en termin fick jag nog eftersom jag bara pluggade för att. Så nu är jag arbetslös igen sen några veckor tillbaka och tänkte då få fart på den här sajten som varit på gång ett tag men inte blivit av då jag studerade.

Så nu hoppas jag att vi alla lyckas hjälpa varandra och få ett jobb :D

Annons:
[per50]
2010-02-13 16:16
#1

Jag heter Per Nilsson och är 51 år, och bor i Bredbyn ca: 4,5 mil utanför Örnsköldsvik. Jag bor tillsammans med Mona och barnen Andreas 16 år Markus 14 år och Lisa 6 år, Jag träffade Mona på en sajt på nätet när jag surfade, efter många långa chattar upptäckte vi att vi hade många saker gemensamt.

Vi tänkte och tyckte likadant om det mesta här i livet. Efter några besök här uppe för att känna mej för tog jag det slutgiltiga beslutet. Jag sa upp mej från min anställning och började planera för mitt nya liv.

Jag trivs med min familj och framför allt att livet har fått en nystart. Jag kommer ursprungligen från Södertälje, jag är äldst av fyra syskon, Anne 46 år, Pia 41 år och Jens som är 29 år. Vi växte upp i ett område som heter Brunnsäng,

2001 drabbats jag av ett epilepsi anfall, jag rasade ihop på golvet mitt framför ögonen på mina arbetskompisar och min chef, vi hade haft extra mycket jobb under den perioden och jobbat över en del, de trodde att jag hade fått en hjärtinfarkt eftersom jag skrek enhel del,men jag hade också rejäla kramper.

När jag så småningom vaknade till igen så stod det människor omkring mej med uppspärrade ögon, den värkte i bakhuvudet och blödde lite eftersom jag slagit mej i betonggolvet, och jag var öm överhuvudtaget och aningen omtöcknad fortfarande, ambulanspersonalen tog med mej till sjukhuset där de gjorde en rötgen undersökning som bekräftade att jag fick ett epilepsi anfall.

Jag fick senare veta att orsaken var en cysta med kalkavlagringar mellan hjärnhalvorna, som var orsaken till epilepsin, men jag fick reda på att det var en ofarlig cysta.  

Min vardag har verkligen blivit annorlunda sedan jag fick min epilepsi, eftersom jag är så stresskänslig så måste jag göra saker i min egen takt, en del dagar är riktigt dåliga, då måste jag prioritera bara det nödvändigaste i stället! Annat får vänta lite.

Jag måste också planera att medicinen tas i rätt tid. Jag kan lätt känna mej lite isolerad också då jag inte orkar med för stora folksamlingar omkring mej.

Vill gärna ha ett arbete, men hur skall man hitta ett arbete där man får göra saker efter hur man mår? Ett jobb där jag jobbar hemifrån med data vore ett alternativ.

Just nu håller jag på med en arbetsträning, på 28 timmar per vecka, de skall se hur mycket jag orkar. Det skall bli spännande att se hur det går. Hoppas givetvis att framtiden blir bättre och att jag får ett arbete att gå till som jag klarar av, och slippa gå på svältlönen från försäkringskassan.

Nu den 10 december 2009 skulle jag ha börja på en praktikplats, men jag blev sjuk och är det fortfarande, på grund av en infektion i kroppen som inte vill ge sig.

Stephanie
2010-02-17 17:29
#2

Jag vet inte om det finns så mycket att skriva om mig Tungan ute

Jag heter Stephanie, är 19 år och bor i Stockholm. Jag går tredje året på gymnasiet, naturvetenskap med inriktning matte/data. Efter studenten hade jag inte tänkt plugga vidare direkt, utan vill försöka hitta ett jobb för ett år eller så.

Jag gör inte så mycket mer än sitter vid datorn på fritiden Flört Men jag lägger en hel del tid på att plugga också. Jag har börjat jobba extra igen, efter ett rätt långt uppehåll. Då jobbar jag med marknadsundersökningar och sitter och ringer runt till folk och ställer frågor. Det är ett väldigt bra jobb att vid sidan om skolan, men jag tror inte att det räcker även efter att jag slutat skolan. Därför blev jag glad över den här sajten, och jag hoppas kunna få lite tips och inspiration!

Jag vet inte om det finns något intressant att berätta egentligen så där får det vara slut… Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Qviq
2010-02-25 09:27
#3

Linn heter jag. Medarbetare här på jobb.ifokus.

Bor i hultsfred med min sambo och tre illrar. Har precis flyttat till hus så mycket av min fritid går just nu åt att fixa huset. Men lägger även mycket tid på fotografering, vilket passar prefekt nu när jag bor mitt ute i skogen.

Har de senaste åren jobbat kortare stunder på flera olika ställen, förra året var jag hos fyra olika arbetsgivare. Men lyckades inte få fast på något ställe. Jobbar vidare som timvikarie på ett utav företagen, där jag kör sopbil. Har varit där i snart två år.

Gick fordon transport på gymnasiet och fick höra att jag skulle ha jättelätt att få fast jobb där efter, men det visade sig att man skulle ha erfarenhet, något som jag saknade. Så jag har fått vara nöjd med vikariaten.

Ja, det var väl vad man kunde säga om mig.

Mvh Linn

"Chaos is a friend of mine."

Upp till toppen
Annons: