Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 8408 ggr
Staffan
2/24/10, 11:08 AM

Annorlunda jobbansökningar

När jag för många år sedan arbetade på en webbyrå som hette Netsolutions fick vi en dag ett paket med posten. Paketet innehöll en sko och en jobbansökan som inleddes med texten "Yes, nu har jag en fot inne!". Ett enkelt sätt att sticka ut och skaffa sig en fördel gentemot andra sökande… :)

Har du hört talats om andra roliga jobbansökningar?

// Staffan

Annons:
[SarahOhrn]
2/24/10, 11:14 AM
#1

#0 Haha, det var riktigt bra! Nästan något man skulle vilja göra, dessvärre hade det inte stämt överens med min personlighet när jag väl kom dit. Har inte själv hört om några såna här riktigt roliga ansökningar men ska bli spännande att höra om andra har! :D

Mari
2/24/10, 11:17 AM
#2

Haha denna skohistoria har jag hört talas om när jag gick min senaste utbildning!
Har dock inga andra på lager att dela med mig av

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Halvdansken
2/24/10, 4:00 PM
#3

Jag skrev för hand en period. Men det gäller att man har en hyfsad handstil.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aetlun
2/24/10, 4:45 PM
#4

finns en kille i usa som arbetsförmedlingen gör reklam för just nu.

Killen i fråga älskade rakhyveln han använder för att raka skallen - och när företaget som tillverkar de där sökte anställda, skickade han på inrådan av sina kompisar in en inspelad filmCV på ett antal minuter och visade hur mycket han gillade rakhyveln.

Företaget föll pladask och anställde honom. ;)

martdat
2/24/10, 7:49 PM
#5

nja, rolig vet jag inte, men på mitt förra jobb så kom det en kille o knackade på på kontoret, han undrade om han hamnat rätt, ja det beror ju på vart du ska sa vi, nja, jag vet inte sa han, men jag vill prata med chefen, Jasså,  men du kan prata med oss så länge,, Ok, killen hadde i allafall gått in i fel dörr, därför han uppträdde lite förvirrat, vi var två företag i samma lokaer, Men han ville i allfall söka jobb på det andra , det var ett företag som syr kuddar o täcken och så, Vi var en flyttfirma,

Men jag kan likväl jobba hoss er sa han, Och det fick han , Så han fick jobb för han gick in  fel dörr,, hehe.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: