Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 3462 ggr
[SarahOhrn]
2010-02-23 09:13

Hur ofta söker du jobb?

Är du heltidsarbetslös eller deltidarbetalös? Hur ofta söker du jobb och hur lång tid per dag (eller hur ofta du nu gör det) sitter du och går igenom annonser och söker jobben, går runt och delar ut CV:n m.m.?

Annons:
Gullan402
2010-02-23 11:17
#1

Helt arbetslös men jobbar timtid, vilket ibland ger mycket jobb väldigt intensivt och ibland ingenting på veckor.

Kollar platsbanken i stort sett varje kväll på internet och söker det som passar mig och mina barn i närområdet. Flytta är pga flera olika omständigheter helt omöjligt.

Skickar intresseanmälningar till olika företag med jämna mellanrum och även ringer och berättar att jag är intresserad av ett jobb hos dem.

Största problemet med att vara arbetslös är just inkomsten, att på pengarna att räcka till mat och bostad, resor samt barnens kläder.

Jag har ingen fast inkomst förutom barnens barnbidrag och barnpensionen samt det jag får in på timanställningen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[SarahOhrn]
2010-02-23 11:19
#2

#1 Jag förstår dig helt! Jag har inte heller någon inkomst, nu har jag ju inga barn men jag och sambon och hunden bor här och sambon har jobb (deltid 140h snitt) och det blir jäkligt tajt ibland eftersom jag inte får några pengar alls.

Får snart 3500 kr/mån från ungdomsgarantin och det blir skönt men det är ändå inte mycket att leva på… Så ett jobb hade suttit fint nu!

Mari
2010-02-23 19:53
#3

Är helt arbetslös men jobbar timmar.
Söker dagligen genom att titta på platsbanken och andra sidor. Brukar även kolla in olika företags hemsidor som jag är intresserad av och kolla om de skriver något om att de söker personal.

Om man menar sökning så som att skicka in en ansökan så gjorde jag faktiskt det idag på ett sommarjobb jag haft de senaste två somrarna.

#2 Är det olika från kommun till kommun hur mkt de delar ut genom ungdomsgarantin? Jag har för mig att det är runt 2500-3000kr här i Söderhamn?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[SarahOhrn]
2010-02-23 22:48
#4

#3 Nej, det tror jag inte. Jag trodde det var 3500 kr i alla fall… Men dom kanske drar skatt på det :S Min kompis i Gävle (från söderhamn) fick dock 3500 kr :S Men jag hoppas man får det annars blir det ju jäkligt lite! :( Då vill jag inte flytta till Söderhamn igen som tänkt ju… Om det nu skulle skilja men det ska det inte göra…

Mari
2010-02-23 22:52
#5

#4 Kan vara jag som blandar ihop också, min pojkvän har ju det där bidraget och jag har för mig att han får runt 2500-3000kr ungefär. ingen skatt dras från detta. Haha antagligen jag som tänker fel, känner mig lite mossig just nu

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[SarahOhrn]
2010-02-23 22:54
#6

#5 Eller har jag fattat helt fel! =P Men det återstår väl att se :)

Annons:
Mari
2010-02-23 22:59
#7

#6 man får ju ett antal kronor om dagen, vet inte om det höjs eller sänks efter hur länge man varit inskriven?
Jag har iallfall i dagsläget 135kr/dagen (andra månaden jag får pengar) och fick 2500kr sist (mer än va jag minns) så det kan nog mycket väl röra sig upp emot 3500kr/månaden om man inte jobbar något alls

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[SarahOhrn]
2010-02-23 23:02
#8

#7 Det är möjligt! :)

Loucar
2010-02-24 10:00
#9

Helt arbetslös söker dagligen flera timmar om dagen.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Upp till toppen
Annons: