Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 6077 ggr
[SarahOhrn]
2/10/10, 2:20 PM

Jobbcoach idag!

Idag ska jag på mitt första möte med min jobbcoach! Kommer skriva lite i den här tråden vad jag tycker om det och hur det går till och så, ifall någon annan är intresserad av att läsa! :)

Wish me luck!

Annons:
Chestnut
2/16/10, 10:18 PM
#1

Spännande!

Hur gick mötet? Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[SarahOhrn]
2/16/10, 10:31 PM
#2

Det gick jättebra! Jag var lite skeptisk innan men min jobbcoach som även jobbar som livscoach/hälsocoach var jättetrevlig och duktig. Dock hade jag redan gjort en del som hon brukar göra med nya klienter, typ skriva CV och berätta hur dom ska söka jobb. Jag har redan sökt jobb så länge så jag söker på alla sätt och vis och har ett CV vilket tydligen ingen brukar ha! :S Så tur att jag gjort en artikel om detta då ;)

Men hon ska kika på mitt CV så småningom.

Det handlar inte bara om jobb utan att få livskvalitet och att må bra psyksikt osv. Så det är skönt att det handlar om allt möjligt. Få upp självkänslan osv. Vilket kan leda till större chans till jobb i längden. Så fick en övning med mig tills vi ska ses om en vecka, där jag ska skriva saker jag är bra på! Det är sånt man behöver tänka på… :)

På det här första mötet pratade vi mest bara och såg lite var jag låg till och gjort en övning där också om hur nöjd man är med saker. Ekonomi, jobb, relationer, familj, mående, osv. Dessutom pratade vi lite om min viktnedgång och sådär, så det är skönt att ha en "Professionell coach" som hon kallas då hon jobbar som just livscoach/hälsocoach och har utbildningar inom detta. Så jag ser fram emot dom här tre månaderna!

Ska fortsätta uppdatera här, mitt nästa möte är i början av nästa vecka.

Stephanie
2/16/10, 10:42 PM
#3

Det brukar vara skönt att få stöd i tunga saker, att kunna prata med någon som förstår hur man känner sig och som kan hjälpa en Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[SarahOhrn]
2/16/10, 11:22 PM
#4