Annons:
Etikett10-personal-sökes
Läst 4714 ggr
AnnaLundin
2010-02-26 17:22

Konsulenter sökes!

Lingon och Blåbär söker fler konsulenter i hela landet, för försäljning av kläder till barn och vuxna, via hemförsäljning.

Läs mer om jobbet på deras hemsida.

Jag har jobbat med det i 3 år och svarar gärna på basala frågor, men mer avancerade bollar jag vidare. Glad

Annons:
Mammzing
2010-02-26 20:35
#1

Nåt jag tror dom flesta undrar :
Hur mycket du jobbar och vad du tjänar=

AnnaLundin
2010-02-27 01:12
#2

Jag har i snitt knappt en visning i veckan (man kan givetvis ha mkt mer än så, jag jobbar inte särskilt mycket utan bara drygar ut min låga föräldrapenning litegrann) och har ärligt talat dålig koll på vad jag själv tjänar på det Tungan ute, då de flesta av pengarna jag tjänar går direkt till kläder för eget behov (till mig, maken + 4 barn…) så vi har "gratis kläder"…

Men ett räkneexempel - de flesta konsulenter som har jobbat ett tag har ett försäljningssnitt/visning runt 4-5.000 (vissa mer än så) ungefär och av det är 20% provision. Säj att man har 800-1000 i provision före skatt. En visning tar ca 2-3 timmar + lite förberedelser och restid. Det kanske ger en timpenning på 150-200 kr före skatt. Och resorna är avdragsgilla.

AnnaLundin
2010-04-24 01:05
#3

Fortfarande aktuellt! Glad

Ge mig gärna tips på personer (namn+kontaktuppgifter) som Du tycker kan passa för detta jobb - börjar personen jobba hos L&B så får du en presentcheck som tack för tipset!!

Kort beskrivet funkar det så att när man börjar får man låna en visningskollektion och man köper till ett litet startkit, Med lite utbildning och stöd från teamleadern är man sen redo att köra igång.

Åsa S
2010-04-24 14:40
#4

#2 Du vet väl om att det kan vara olagligt att driva eget företag och lyfta föräldrapenning samtidigt?

http://driva-eget.se/fusk-starta-foretag-som-mammaledig-5282813

AnnaLundin
2010-04-24 22:24
#5

#4 - Jag har föräldrapenning på halvtid och jobbar "strötimmar" upp till halvtid i mitt företag, vilket försäkringskassan är helt medvetna om, så det är lugnt! Glad

Men visst, det kan ju vara bra för andra att tänka på.

Roarkish
2010-04-29 12:24
#6

Härligt land där man anklagas för fusk för att man arbetar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: