Annons:
Etikett15-a-kassa-och-andra-bidrag
Läst 7261 ggr
[SarahOhrn]
2010-02-23 11:23

Vad har du för inkomst?

Så här som arbetslös är det ju inte lätt att klara sig ekonomiskt. Jag själv får ingenting just nu, min sambo som jobbar deltid (140 h snitt)  ska försörja mig tydligen så det är knapert att leva två stycken och hunden (som iofs inte kostar speciellt mycket) på en lön.

Om ett par månader kommer jag in i ungdomsgarantin och får då 3500 kr/mån, det är väldigt välkommet! Men dessvärre räcker det ju inte för att betala för mig själv.

Jag förstår till viss del att ens sambo ska hjälpa en med ekonomin men det känns förj**ligt att leva på honom och det känns surt att man ska behöva klara sig på en lön (som varierar med 7000 kr!), så vissa månader vill man bara gå i ide.

Vad får ni ekonomiskt stöd ifrån?

Annons:
Be-Bopz
2010-02-23 14:06
#1

Hmm intressant att hitta hit =)

Min sambo jobbar heltid och vi lever på hans lön, jag jobbar lite som marknadsundersökare hemifrån men ibland är det jättedåligt med jobb och det kan gå länge innan man ens får jobba, har även ett extrajobb till demopersonal i butiker men det händer inte alls ofta.

Det betyder att jag har egentligen aldrig egna pengar och jag får inte heller några pengar som stöd nånstans ifrån, det är det jag tycker är så konstigt, hur kan man gå från som jag som varit sjukskriven många år innan detta till att inte få ett öre från ingenting, ingen hjälp med pengar….

Gullan402
2010-02-23 17:28
#2

Barnbidrag + barnpension är det jag har som regelbunden fast inkomst. Det är 7900:- kr/ månad.

Sen vad jag kan få ihop på timanställningen, vilket varierar från månad till månad, vissa månader 0 kr.

Vår familj består av mig och mina 2 barn.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mari
2010-02-23 19:58
#3

**Vad får ni ekonomiskt stöd ifrån?
**- Från timjobbet och ungdomsgarantin

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Loucar
2010-02-24 10:03
#4

Jag har a-kassa får väl ut runt 10000 på en fyraveckorsperiod, sedan har jag bostadsbidrag och underhåll för barn sammanlagt 2600 och sedan har dottern studiebidrag på 1050 men det får hon och får därmed köpa alla kläder, betala mobilen och sina nöjen helt själv.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Fridaaaa
2010-09-02 16:39
#5

Jag får bara 2800 kr i ungdomsgaranti. Får man mer efter en viss ålder?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rebelme
2010-09-02 18:13
#6

jag får fårn jobgarantin då jag vart arbetslös för länge för ungdomsgarantin.. men får samma ersättning.. 135 kr/dag tror jag de är..

jag jobbar även som timmanstalld å de ä nog tack vare de ja å min sambo klarat oss.

han ä nere på 65% och får ut runt 7000-8000 per månad vi får samanlagt ca 12 000kr/månad då vi bor på landet är vi väldigt beroende av bil och tyvärr så går alla pengar åt.

Som tur ä så har han fått förlängt på sitt sommar jobb  och hans chäf säger att målet är att han ska bli anställd tills vidare.. när de nu händer :/

men hade han inte fått förlängt hade vi ej klarat oss då vi fick en oväntad överraskning och var tvugna att köpa nytt vapenskåp :)

man märker iaf att de ä skillnad när man får in pengar och inte.. man skämmer bort sig själv en aning mer när man får de å sjösar mer tyvärr..

Annons:
Åsa S
2010-09-02 18:35
#7

Jag är tjänstledig för studier (hade runt 22000 i lön) får nu 2600 i studiebidrag, har sparade pengar eftersom jag velat studera ett bra tag så jag tar inga lån + jag har ett riktigt bra extrajobb där jag kan jobba i stort sett när jag kan och vill de verkar alltid beöva folk speciellt fred-lörd + alla lov. så där blir det ju några tusen i veckan i tillskott annars klarar jag mig på 6000-7000kr/månaden och jag bor själv, betalar hyra, telefon etc. helt själv.

Fridaaaa
2010-09-03 10:30
#8

#6 samma som jag då, inte mkt att hurra över direkt:P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tislan
2010-09-13 11:48
#9

Sitter i nästan samma sits som du, min sambo har jobb tills den sista september. han tjänar bra där han är nu men blir tyvärr inte fastanställd.

Jag själv har varit arbetslös i 3 månader på Onsdag och jag har ingen aning om hur mycket pengar jag kommer att få. Någon som vet?

Och det är förjävligt & pinsamt att behöva leva på honom, jag vill ju kunna försörja mig själv. Vi bor tillfälligt i min pappas villa och här betalar vi hyran med att vi jobbar med hans ved istället. Men det är mat och bensin som kostar. Fösöker hitta jobb som en galning men har inte fått komma på en enda anställningsintrejuv.

rebelme
2010-09-13 15:14
#10

#9 då har du ändå tur :) jag "firade" 2 år som arbestlös igår… tack å lov för inringnings jobbet..

antagligen så kommer du få gå me i nåt program på af å de ä då du får veta ersättning. men "normalt" för dom som inte får a-kassa ä 135kr/dag.

joo de ä inte skoj att behöva leva på nån annan men de brukar oftast lösa sig. jag har vart inne på 2 interjuver å söker ca 10jobb/mån så de ä inte lätt…

Fridaaaa
2010-09-13 20:42
#11

#19 vet hur det känns, varit arbetslös i lite mer än 1 år nu, varit på 1 arbetsintervju sedan dess :/ Har med inringningsjobb, på förskola :P Men finns mkt jobb att söka med min behörighet :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2010-09-13 20:42
#12

#19 vet hur det känns, varit arbetslös i lite mer än 1 år nu, varit på 1 arbetsintervju sedan dess :/ Har med inringningsjobb, på förskola :P Men finns mkt jobb att söka med min behörighet :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Hhannah]
2010-11-03 01:56
#13

Åh, jag är i samma sits som dig! Jag lever osså på min sambos bekostanad o de känns verkligen hemskt, för ja vill inte fråga han om pengar hela tiden, o kan inte fråga mamma o pappa heller iomed dom knappt ha råd med sig själva. O de värsta är att ja hoppat av gymnasiet så jobb kmr bli assvårt att få. Sökt lite men ingen ha hört av sig eller så.. Känns surt.

Annons:
Mona22
2010-11-12 13:20
#14

Har levt på gubbens pengar, han tjänar inte en förmögenhet men det går att leva riktigt bra endå. Nu har jag fått deltidsjobb och vi lever jättebra. det beror ju vad man gör av pengarna och vad man uppskatta i livet.

[Hhannah]
2010-11-18 00:13
#15

Sant. [: Vi lever osså bra, men han ha ju massa skulder o lån att betala tillbaka. Så bli inte mycket över.. O ja vill jätte gärna hjälpa till med räkningar o skulder o lån o allt.. Men är assvårt att få jobb… Hatar det :(

becka89
2010-12-03 17:39
#16

Jag bor hemma och får 135kr/dag ca 2800 i månaden sen har jag extrajobb som barnvakt där jag tjänar 90kr i timmen och ibland är jag hundvakt endast vid behov ca 1 till 2 gånger i veckan som jag får 100kr/gång

Gasoline
2010-12-13 11:21
#17

Efter att varit 8 månader utan någon form av inkomst alls så får jag nu ca 3000 kr i månaden ifrån AF/försäkringskassan, de månader jag lyckats jobbat någon timme brukar jag få ca 2700 kr ifrån dom och någon hundring där jag jobbat

Kashii
2011-12-15 22:04
#18

Jag får bara pengar från försäkringskassan, 136kr/dag vilket blir ca 2700kr…

becka89
2011-12-21 12:52
#19

Just nu har jag börjat plugga på komvux för att sen söka in till högskolan tyckte det var dax efter 3års arbetslöshet och piss pengar. Har dock lån nu så får omkring 8700 i månaden mot mina 2800 förut

Mona22
2011-12-21 15:57
#20

#9 har du skrivit in dig på arbetsförmedlingen? utan det får du inte en krona tyvärr. det ska inte ta så lång tid att få veta hur mycket pengar du får. Ring och klaga om det är a-kassa eller försäkringskassa det går genom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: