Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 3563 ggr
probiotica
3/14/10, 11:57 AM

Intervju

I fredags var jag på intervju för mitt drömjobb.

Kändes som jag hade höga förväntningar på mig själv vill ju prestera bra!

Jag försökte besvara hennes frågor så bra de gick. Kände dock bra då jag gick därifrån.

Svårt de där då dom frågar om löneanspråk!!

Hur gör ni? Slänger ni ur er att de här vill jag ha? eller ungefär så här mkt vill jag ha el hur gör ni?=)

Är de förresten rimligt att ta upp löne frågan vid en intervju?=) Nu var de ju intervjuaren själv som gjorde de, men jag tänkte om man själv skulle fråga om lönen? Är det passande?

Annons:
Bergspuman
3/14/10, 12:28 PM
#1

Eftersom frågan kan komma upp på en intervju, så har jag förberett den och kommit fram till en lägstanivå jag inte vill gå under. Den sockrar jag på med ett antal tusenlappar till så det finns prutmån.

Qviq
3/15/10, 10:14 PM
#2

När jag varit på intervju har jag aldrig frågat om lön men när jag kommit hem så har alltid mina vänner frågat vad lönen låg på och tyckte att jag varit dum i huvudet som inte frågat vad lönen legat på. Så jag vet inte om det är dem som är konstiga eller jag som är feg. Men dem tyckte iaf att man alltid skulle fråga vad lönen ligger på vid första mötet:S

"Chaos is a friend of mine."

[Daisy-Moa-Elsa]
3/16/10, 4:43 PM
#3

Man får känna av situationen tycker jag om det är läge redan vid en första intervju att ta upp om lön. Går man vidare till en andra intervju är man uppenbarligen riktigt intressant och då tycker jag  det ger en möjlighet att ta i lite mer. Fast allt är ju beroende på typ av jobb man söker och vilka kvalifikationer man har och som krävs. Min erfarenhet är att de flesta arbetsgivare själva tar upp den frågan i slutet av första intervjun

Hausswolff
3/31/10, 6:47 PM
#4

Man ska ange vad man anser att man är värd. Fundera över vad du kan tillföra och vad det kan vara värt för företaget.

Skit i statistik, det blir ofta missvisande.

martdat
3/31/10, 10:14 PM
#5

att få komma på intervju är ju ett stort steg i rätt riktning i allafall, Hoppas du får det nu!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: