Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 5410 ggr
stillness
2010-03-02 01:52

Arbetsförnedringen

Jag är arbetslös sedan flera år, jag har jobbat förr med en del olika saker men sedan kom en väldigt hemsk grej in i mitt liv och vände upp o ner på allt och lite till. Under dessa 4 år har jag kämpat igenom helvetet uppriktigt sagd, har varit med om allt ångest , livskriser

deppression allt. Nu när man börjar bli mer o mer stark känner man det, att ens praktiska Liv Med Arbetsförmedlingen (Arbetsförnedringen) och andra myndigheter bara Krossar ens själ rent sagt, Jag har blivit Svekt och ärrad så många många gånger av Arbetsförmedlingen och nu även försäkringskassan.

Man blir sjuk av systemet, när man försöker ta sig upp och få ordning på sitt liv Jag är en ärlig kännslo Människa och jag sade till min handläggare på arbetsförmedlingen att jag har psykolog kontakt sedan 1 år tillbaka och att jag sakta börjar läka ifrån Posttraumatisk stress tackvare via AF bla. Jag har alltså vaknat upp hjärtat slåt i 120 och får total ångest etc för man är så jagad, blivit utnyttjad på praktik platser fått varit på dagis kurser där man får höra hur dålig man är samt att se andra människor som e knäckta, som jag vet bara måste komma rätt i livet sitället för att bli Tvingade.

Istället är de fast i ett system för att dölja arbetslöshetsstatestiken. Min handläggare sade ,Det är lugnt (mitt namn) Lyssna nu på mig nu har jag och du en överenskommelse och Du bestämmer nu takten Vi kommer inte pressa dig mera, vi kan göra det och du har fått för mycket av oss men lyssna på mig nu säger hon och tittar mig i ögonen Vi har en överenskommelse.

Och då kände jag gud vad härligt nu kan jag verkligen få läka i min takt gå till min psykolog ta lite saker i små omgångar träna på mina Mindfulness övningar, sedan närma mig hitta det med jobb, och tro mig när du mår så dåligt att du inte ens kan känna din själ utan bara totalt mörker så tänker man inte på Jobb den energin ahr man inte. Detta var i slutet sep. sedan fick jag ett papper jag skulle skriva på som det står FAS3 på och jag litade på min handläggare som jag förklarat för att jag måste ta det väldigt lugnt nu INGEN stress.

jag blev satt på en ny meningslös skit kurs som i pappren står den är på 2 år, fullt med trasiga människor som mår väldigt dåligt, det va inte detta jag behövde jag stod ut i 4 dagar sedan kände jag lite demoner började komma tillbaka mörka tankar vilket inte är så konstigt..

. Jag fick papper att jag hade en ny handläggare för min gammla skulle gå i pansion, jag pratade med min gammla och sade det jag är inte redo för denna kursen har ni något annat detta funkar inte hjälp mig?? du sa ju vi hade en överenskommelse?

Jag sade till min handläggare Vi hade ju en överenskommelse? och hon bara hon bara DETTA ÄR FAS3!! du har fått alla dina chanser Jag blev så svekt!! så sårad men sådana är de på AF de hjälper en inte tyvvär det är min erfaranhet i alla år jag haft med dem att göra..

********************************************* Idag kämpar jag för att ta mig ur mitt andra helvete som nu är att komma loss ifrån AF, att hitta mig ett jobb att bli självständig och tro mig detta är en stor kamp känner jag idag! Jag säger som det är jag är frisk att arbete men jag blir sjuk av arbetsförmedlingen och detta är mycket allvarligt Jag har nu fått flera intyg som stödjer detta som jag måste jaga nya för att helt enkelt vinna mer tid o hitta ett arbete, för på kursen sätter jag inte min fot då det handlar om mitt liv..

Ja GUD vilket samhälle vi lever i (only the good die young) ett ordspråk och jag förstår det mer o mer med tiden, samhället är så kallt och hårt emot de människor som har varma hjärtan.. Ni får ursäkta mig här om jag skriver rörigt men jag kände jag måste bara få ur mig detta..

Nu har jag hittat ett jobb jag var och provjobbade 2 dagar på (med riktig lön) helt på egenhand och gud så bra jag trivdes, kom överens med arbetskamrater chefer etc sedan skulle de höra av sig, man sa vi hör av oss om 1 vecka för vi skall testa 2 st till som med skall provjobba.

(Detta jobbet är en stor vändning för mitt liv) (jag blir självständig, slipper AF och andra jobbiga myndigheter som tar ens livsenergi)

så jag låg på och besökte jobbet igen och frågade men man sade att den ena chefen varit i stockholm på möte så de hade ej bestämt. jag fick ett nytt datum man skulle höra av sig men ingen ringde så jag fick ringa igen, jag fick beröm att jag liggde på dem sa ena chefen, men de hade ej bestämt… Och så här har de nu hållt på i över 1 månad snart och man blir så less, För man säger datum de skall veta sedan kommer med ursäkter.

Känns idag att ingen tar ansvar man blir behandlad som skit på många stället vet ej om det är en ny Trend Har hela samhället blivit en enda stor IDOL tävlning? vart finns ärligheten och moralen? det är inte lätt i dessa tider måste jag säga får se hur det blir med jobbet. jag har varit lite nerstämd en tid nu pga det men känner nu som ekchart tolle säger, man måste ge upp för NUET när man lidit tillräckligt ,det som är och det är inte alltid så lätt att acceptera.. /Peace

Annons:
Roarkish
2010-03-03 03:43
#1

Smärtsam historia. Socialdemokrati i sitt esse. Dessa historier är en effekt av att man inte får döma framgång efter resultat utan efter avsikter.

Dessa historier kommer inte att ändras förrän individuell frihet, ekonomisk frihet och en rörligare arbetsmarknad etableras i landet.

Lycka till i framtiden.

Upp till toppen
Annons: