Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 5234 ggr
[SarahOhrn]
2010-03-24 21:34

Tips inför intervjun

Jag ska på intervju nu på Teleperformance (kundtjänst) om ett par veckor där jag i så fall ska arbeta som sommarvikarie först sen stor möjlighet till förlängning. Dom söker 20 pers! Jobbet börjar 5 dagar efter jag vart där och jag är villig att offra allt och stanna där då (60 mil från där jag bor nu, i min hemstad alltså, dit vi tänkt flytta så småningom).

Nu vill jag ha lite tips inför intervjun och allt runt om, saker att tänka på, frågor, vad jag ska ta med osv. Jag SKA ha det här jobbet!!!! =) Supertrevlig chef (eller rekryterare är hon iaf) också, när jag pratat i telefonen, väldigt lättsamt så det underlättar! =)

Annons:
Halvdansken
2010-03-24 23:41
#1

Vad är det för typ av jobb, vad ska du göra? Träffar du kunderna direkt eller bara via telefon?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[SarahOhrn]
2010-03-25 00:08
#2

Det är kundtjänst via telefon för boxer o tele2, vet inte vilket av dem jag får jobba med..

Halvdansken
2010-03-25 00:17
#3

Visa allmänt intresse för firman. Fråga om utbildning (ni måste ju kunna svara på frågorna), hur många samtal i genomsnitt man har per dag. Hur det fungerar - har man en databas att leta efter svar i om man fastnar? osv. Fast förmodligen berättar de mycket av detta.

Kolla också såna saker som mat - ska du ta egen mat med? Det kan låta märkligt, men det visar bara att du är organiserad och vill vara förberedd. (Jag blir inte förvånad om svaret är "ja just det, bra att du frågade, det hade jag glömt…")

Skriv gärna ner lite frågor på ett papper, och ha block o penna med dig för att anteckna. Ser proffsigt ut. Fråga om du får titta på arbetsplatsen. "jag vill ju se var jag ska jobba ha-ha" typ.

Kan man inte göra sånt här hemmifrån förersten?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[SarahOhrn]
2010-03-25 07:17
#4

#3 Tack för tipsen! =)

Kan, kan man väl men dom har ju sitt kontor där, antagligen för att man ska finnas tillgänglig just dessa tider som dom har kundtjänst öppen, det är åtminstone den enda kundtjänsten för Boxer! =) Aldrig hört om kundtjänst hemifrån dock, bara försäljning…

Halvdansken
2010-03-25 10:52
#5

Kan man ha kundtjänst i Indien och internsupport i Kanada, så kan man väl ha det hemmifrån också.

Hoppas det går bra och att du får det och trivs. Berätta!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[SarahOhrn]
2010-03-25 11:45
#6

#5 Ja, det är mycket möjligt att man KAN ha det men jag vet inte riktigt vad det har med saken att göra =)

Tack, I will!

Annons:
Halvdansken
2010-03-25 11:57
#7

Bara irritation över att vår firma har det så…  så fick det gå ut över dig. Har ingenting alls med ditt jobb att göra. Skäms

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[SarahOhrn]
2010-03-25 11:58
#8

#7 Ah okej! Hur menar du att din firma har det?

Halvdansken
2010-03-25 14:59
#9

Jag jobbar på en stor internationell IT firma, och allting är uppdelat.

Har man problem med nåt så ringer man Help Desk och hamnar i Canada. De registrerar vad det nu är som inte fungerar, sen skickar de ärendet vidare och så kan man bli uppringd från olika länder (USA, Indien, Danmark) angående problemet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[SarahOhrn]
2010-03-25 15:00
#10

#9 Aha okej!

[Daisy-Moa-Elsa]
2010-03-25 23:38
#11

Ha det du själv skriver främst i tankarna när du går in

"Jag SKA ha det här jobbet!!!! =)"

Upp till toppen
Annons: