Annons:
Etikett04-yrken
Läst 3705 ggr
mollgan72
2010-05-05 10:23

Sadla om till något annat?

Hej!

Jag jobbar med kontorsarbete och sitter/står framför datorn hela dagar. Dels saknar jag kontakten med människor och rent mentalt vill jag göra nåt helt annat. Är ekonom i botten.

Nu måste jag verkligen sadla om eftersom jag har ett diskbråck i ländryggen och en ihoptryckt disk i nacken som dessutom har glidit lite. Är sjukskriven sen i februari efter att ha knäckt till ryggen en gång för alla.

Jag sökte in till psykologiprogrammet-inriktning arbete i Halmstad och hälsopedagogprogrammet. Funderar även på akupressur eftersom jag är intresserad av kroppsvård/behandlingar. Nu sitter jag här och funderar så det knakar eftersom jag ska på rehabsamtal på jobbet snart. Vad klarar jag av att göra? Vad vill jag göra?

Ni som har sadlat om, vad valde ni? Ni andra som inte har sadlat, har ni några idéer?

Annons:
Åsa S
2010-05-05 10:53
#1

Jag håller på och sadla om från trädgårdslärare till butikschef. Jag var såå less på mitt jobb och när jag upptäckte att min lön var i klass med en ICA-kassörskas trots att jag var både trädgårdsingenjör OCH behörig lärare tänkte jag varför gå här och slava med alla dessa krav man skulle ju inte bara vara lärare utan även psykolog, kurator mm., rättning av arbeten som tog upp kvällar och helger (det var ju inte 40timmars arbetsvecka precis).

Jag ansökte om tjänstledigt för studier redan innan jag sökte in till skolan eftersom jag vet att arbetsgivaren får säga nej i 6mån så på så sätt eliminerade jag risken att jag skulle bli hindrad att börja utbildningen. (jag skrev i min ansökan att jag ville ha ledigt ifall jag kom in på utbildningen).

Själv valde jag en KY-utbildning eftersom jag tycker utbildningar med praktik i ger en bättre kontakt med arbetslivet (det saknade jag i min universitetsutbildning).

mollgan72
2010-05-06 16:58
#2

Tack för ditt svar! Har kollat KY-utbildningar också men hittar inget som passar mig. Ska på rehabmöte om 2 veckor så får jag se vad jag får för förslag om att få andra arbetsuppgifter på mitt jobb. Men jag är riktigt sugen på att plugga.

Upp till toppen
Annons: