Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 3029 ggr
tjoffsa
2010-06-30 12:58

fortsatt jobb efter sommar??

Jag har ett vikariat inom vården och jag har förhoppningar att fortsätta timvikka efter sommaren. Dock så är jag lite försiktig med ansvaret att ge ut mediciner och vill helst inte ta deligation. Samtidigt är jag rädd att jag inte får fortsätta jobba kvar om jag inte tar det. Nån som vet mer om hur stor vikt de läggger in på delegation för att kunna fortsätta jobba?

Annons:
Åsa S
2010-07-06 00:23
#1

 Tror det kan vara svårt att få fortsatt jobb om man absolut inte tar på sig mer ansvar allteftersom man lär sig jobbet, man brukar ofta ha överseende med att sommarjobbare bara gör basala saker men ska man anställa någon för längre tid eller vill ha någon som kan ersätta annan personal som ex. är sjuk så brukar man nog vilja ha någon som kan utföra flera olika slags jobb och som kan ta ansvar för olika arbetsuppgifter. Du bör dock få någon slags utbildning ifall det är såna saker som mediciner om du känner att du kanske inte klarar av det i dagsläget, de kan inte bara delegera ansvar utan att ge dig verktyg att klara av uppgifterna + ju mer ansvar du får desto mera kan du försöka förhandla sig till i lön.

tjoffsa
2010-07-06 00:38
#2

ok tack för svaret..Känner mer som att har man inte delegering blir man lite utanför verkar det som. Då blir det tyvär så att jag känner att delegering nästan blir ett grupptryck. Annars blir det som att man bara sitter där med de som bor där och känner att man inte får ta del lika mycket som de andra.

[Saiva]
2010-07-08 15:04
#3

Jag jobbade som vikarie ett tag på ett äldreboende. Jag fick en liten utbildning och fick sedan delegering för vardagsmedicinerna. Vid-behovsmedicinerna lät jag vara då jag var ny men det skulle jag ha fått delegering för också om jag hade fortsatt. Delegering för vardagsmedicinerna brukar inte vara några problem…

Mona22
2010-07-08 19:01
#4

Du får absolut inte ge ut medicin utan deligering! Du kan råka hemskt illa ut om du ger medicin utan tillåtelse Rynkar på näsan

Att ta deligering är det bästa. kostar inte dig något, tar max en halvtimme att gå igenom allt. Byter man jobb måste man ibland ha ny deligering beroende på vad som ska ges.

tjoffsa
2010-07-08 23:08
#5

jo jag vet. det är därför jag funderar på att ta det.

[Malin]
2010-07-09 16:28
#6

Får man fråga varför du inte vill? Eller det är bara typ osäkerhet och ansvar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: