Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 4334 ggr
bluemary
2010-06-28 18:29

Arbetsförmedl.hjälper ej arbetsgivare

Kontaktade idag arbetsförmedlingen då vi vill anställa
någon i vår stora trädgård.

Ringde och frågade om de kunde hjälpa mig att få
fram någon som vill ha detta jobb.

Svaret blev: Nej. Vi kan inte hjälpa dig. Punkt slut.

Men det finns väl massor av folk som vill ha jobb ?
Om jag då kan erbjuda - varför får jag då ett nej ??

Annons:
Mona22
2010-07-08 19:07
#1

Arbetsförmedlingen vill inte ge något jobb.Jag vet inte ens vad de gör. Har jobbat från hel till deltid i 6 år och har under den tiden varit inskriven. Jag har ALDRIG blivit rekomenderad ett jobb.När jag bara jobbade 8 tim i månaden(!) räknades jag inte ens som arbetslös.
så jag förväntar mig inget av dem.

Fridaaaa
2010-07-15 17:53
#2

Arbetsförmedlingen hjälper inte till alls! Dem bara skickar folk till jobbcoacher osv :/ Värdelöst!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sprung
2010-08-17 12:16
#3

Jag var arbetslös i ett par månader för något år sedan. Gick på ett möte där dom babbla en massa skit och till råga på allt så såg man en av handledarna där sitta i ett rum brevid och spelade kort på datorn under den timma vi satt där. Skrota arbetsförmedligen!!! Jag har hittat mina jobb själv och tycker det enda dom gör är att försvåra allt.

[luneri]
2011-06-07 22:36
#4

Jag tycker inte heller att de hjälper till. Jag fick dessutom ett väldigt otrevligt bemötande sist. De lyssnar inte på vad man säger och utgår från information som inte stämmer istället för att fråga mig.

Jag har precis gått klart min tid hos jobbcoach och tyckte det var väldigt bra där, nu när jag har möten hos arbetsförmedlingen igen verkar de bara vilja bli av med mig, de hjälper mig inte alls.

De ger mig en lapp där de står vilken tid jag ska besöka dem nästa gång. Jag hade gärna velat ha ett stöd, att de hade lyssnat på vad jag grubblar över och kan vägleda inom jobbsökandet. men nej, inget sådant alls.

martdat
2011-06-12 10:09
#5

har du företag då?

annars är det inte så konstigt att de inte kan hjälpa dig, de måsste ju veta att det är ett företag som betalar arbetsgivaravgifftre skatt, pension och annat om de ska förmedla.

om du inte har företag utan är privatperson så är det  bättre du tar kontakt med företag som förmedlar dessa tjäster, så betalar du ju bara faktura till dem och de ordnar med allt som hör till en anställning, kommunen kanske har dagsverken hoss er så att de har nån trädgårdsintreserad ungdom som järna hjälper till,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Fridaaaa
2011-06-12 10:14
#6

#5 Läste om en som af skickade ut att hjälpa ett par att flytta, dem hade ringt till af för att dem ville ha hjälp av någon att flytta. Är ju samma sak som detta fallet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
martdat
2011-06-12 10:16
#7

#6 då är det en oseriös handläggare, handläggaren måsste veta att det är seriösa arbetsgivare.  om det inte var en egenföretagare de skickade altså,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: