Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2836 ggr
piamaria
2010-09-11 00:27

Förbereda sig för AF

Ska man göra det, förbereda sig för första besöket hos arbetsförmedlingen? Ska man ha med sig betyg, CV? Arbetsgivarintyget kan jag inte ha med vid första besöket eftersom jag inte kommer att få det förrän jag har slutat. Ska man skriva in sig på arbetsförmedlingens sida innan man går dit?

Tacksam för alla tips.

Annons:
AnneN
2010-09-11 00:56
#1

Ta med betyg, eventuella tidigare arbetsgivarintyg, intyg/betyg från eventuella praktikplatser, om du har ett färdigt CV så kan det vara bra att ta med.

Kan även vara bra att skriva in sig på arbetsförmedlingens sida innan så slipper du göra det på plats.

Fundera över vad du vill och kan söka för typ av jobb, om du vill utbilda dig mer inom något, eller kanske rent av starta eget företag. De brukar fråga vad man har för delmål och slutmål, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

rebelme
2010-09-12 21:18
#2

Se till så att du skriver in dig på rätt sätt på hemsidan. va noga med att det är inskrivning vissa har gjort misstaget att bara skapa en profil å då ställer de inte.

sen är de bra om du tar med alla papper som #1 säger och även de övriga hon säger är viktigt.

ta gärna me papper och penna så du kan anteckna va dom säger för mycke kan man behöva tänka på.

piamaria
2010-09-12 21:39
#3

Tack för svaren. Skrattande

Slutmål måste väl vara att ha ett jobb Obestämd men vad menar dom med delmål?  Vad brukar dom mer fråga om?

AnneN
2010-09-12 22:22
#4

#3 Med delmål menas vad man ska göra för att få just det jobb man vill ha, tex utbildning, praktik, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: