Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 5174 ggr
[Mharya]
2010-10-21 18:15

Sjuksköterska/Veterinär ??

Nu är det snart dags för mig att välja gymnasie. Enligt mig är det ett stort val. Jag vet och har vetat länge två saker jag vill arbeta med, men nu är det dags att välja en av dem. Antingen vill jag bli sjuksköterska eller Veterinär/Hundsjukgymnast. Så jag undrar om det är någon som arbetar/har arbetat som detta eller har stora erfarenheter av dessa två yrken som skulle kunna svara på lite frågor och berätta lite mer?

Skicka ett meddelande till mig eller skriv här! Tacksam för svar!!

Annons:
SimsBrooke
2010-10-21 23:58
#1

Ville bara önska dig lycka till och jag hoppas du hittar ditt svar någonstans. Det du kan göra är att gå till ett djursjukhus och kanske fråga om du kan få vara med lite under en dag eller så och kolla hur det ser ut. Och sedan kolla hur det ser ut att vara hundsjukgymnast =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Mharya]
2010-10-22 14:16
#2

#1: Tack så mycket. :) Min pappa känner en veterinär så han har fixat så att jag ska få komma dit och praoa lite. :) Ska försöka få komma till ett sjukhus också. :)

Yoda
2010-10-28 11:08
#3

Hej!

Vilka spännande val! Sjuksköterska kan du bli på praktiskt taget vilket universitet som helst, brukar vara lite olika intag där. Men säkerligen ett otroligt spännande och omväxlande yrke. Tror det finns gott om jobb i dag också.

Veterinär är det dock otroligt svårt att ta sig in på. Finns bara i Uppsala och det är 2.0 i intag, samt personlig intervju. Kan vara bra att veta om du vill satsa på detta. Med den utbildningen kan du måsta vara beredd att flytta i landet för att få jobb också. Jag tror inte det finns så mycket jobb i dag, men å andra sidan utbildas det inte så många per år heller.

Kanonutbildningar båda två och jag hoppas du följer dina drömmar så blir det nog bra vilket som! :)

___________________________________________

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

[Mharya]
2010-10-28 18:52
#4

#3: Tack så mycket för informationen. :) Just nu lutar det mest emot veterinär. Men om det är völdigt svårt att komma in kanske det inte kommer gå så bra. :/ Är ganska duktig i skolan men kanske inte klarar det. Aja, vi får väl se. Ska kämpa på och inte ge upp mina drömmar. :)

Yoda
2010-10-29 11:50
#5

#4 Precis, om du sätter ett mål att bli veterinär så är det bara att sätta upp delmål för att komma dit du vill! Gör högskoleprovet flera gånger tex.

___________________________________________

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

KwanYin
2011-05-23 13:25
#6

En vän till mig hade inte toppbetyg alls och fick ganska dåligt på högskoleprovet, men nu läser hon till veterinär i köpenhamn, där går de mer på personligt samtal än betyg.

Vila i frid du underbara.
Alltid älskad - aldrig glömd.

Annons:
PetraKarin
2011-05-23 13:41
#7

Jag hade valt naturvetenskaplig gymnasielinje inför båda de utbildningarna. Så du behöver ju inte välja ännu ;)


Upp till toppen
Annons: