Annons:
Etikett15-a-kassa-och-andra-bidrag
Läst 9009 ggr
piamaria
10/27/10, 1:02 AM

300 dagar - sen?

Jag är arbetslös och har börjat min 300 dagars period. Men vad händer sen om man fortfarande är arbetslös efter dom dagarna är slut? Är det praktik och ny period fast kortare? Är det den perioden som kallas aktiveringsstöd? Lägre ersättning?

Har glömt fråga på arbetsförmedlingen och man ska kanske inte vara så negativ så man frågar sånt heller! ObestämdJag har inga större förhoppningar om att få ett nytt jobb… När dom 300 dagarna är slut är jag 59 år.

Annons:
Mona22
11/12/10, 1:26 PM
#1

Efter 300 dagar hamnar du på jobbgaranti (vuxendagis), där du får samma pengar. sedan försöker de fixa en praktik åt dig. Du blir inte utan pengar allafall. en kompis var arbetslös 2 år, och så gick det till då.

Bergspuman
11/13/10, 11:18 AM
#2

I din ålder skulle jag försöka satsa på bemanningsföretag och projektanställningar. Det är sant att företag inte gärna fastanställer en som närmar sig 60, men däremot finns det en del företag som har stort behov av erfaren arbetskraft för projektanställningar.

Pensionsavgångar kan ställa till det för många företag. På mitt företag är det ett flertal pensionerade som kommer tillbaks och gör en del jobb, då de sitter på specialkunskaper.

piamaria
11/15/10, 1:17 PM
#3

Tack för svaren.

Jobbgaranti/vuxendagis betyder det att man ska inställa sig någonstans varje dag typ någon kurs eller liknande? Tills dom hittar praktik.

Mona22
11/15/10, 2:37 PM
#4

#3 precis. i vissa fall behöver man inte komma men oftast är det så.

Upp till toppen
Annons: