Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3186 ggr
Ketang
2010-11-23 10:02

Snö röjare!

Vet inte alls om detta platsar här, men FÅR snöröjarna verkligen ploga upp STORA vallar på en sida av gatan? Vi får varje gång, varje år en STOR snövall som är ca 2m bred och 1m hög! Så fort det kommer snö får jag ringa en kompis som röjer snö och be honom komma privat och fixa det som kommunens entreprenörer ställer till med! Husen mitt emot får oftast bara en liten liten snövall som dom lätt kör över med bilen!

I går ringde jag och gnällde. Då säger han bara spydigt att "vi får väl se över våra rutiner…" Som om dom kommer göra det….

Så, får dom verkligen göra hur som helst?

Annons:
Gasoline
2010-12-03 21:27
#1

Jag vet inte alls hur det är med regler och så, och jag förstår att du är väldigt upprörd, för det är ju inte så kul att skotta och spec inte en sådan stor hög.

Men tänk dig in i plogarnas situation. Vad och hur ska dom göra för att göra ett bättre jobb? Kanske ringa och tipsa komunen?

Tycker det klagas en massa på dessa stackare som bara försöker att hjälpa oss, det är inte så lätt att ploga snö på alla ställen och det är inte lätt att hinna till alla platser på 0 tid när komunen anställer för lite folk. Dom kan ju tyvärr inte klona sig =/

SimsBrooke
2010-12-03 21:48
#2

Om de låter gnälliga säg att du vill prata med hans Chef.. Brukar alltid funka .

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2010-12-03 21:55
#3

Men samtidigt måste ni som husägare skotta..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Ketang
2010-12-04 09:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Klart att vi skottar! Men när det ständigt plogas upp en meter hög vall på vår sida av gatan och 20cm på motsatta sidan blir man snabbt trött på det. Dessutom går det utmärkt att ändra rutinen på vår gata så att alla slipper dessa stora högar men ingen vill lyssna. På kommunen är dom spydiga och säger att dom ska prata om det, men inget händer. Nu har kommunen blivit polisanmäld (av ett av kommun partien) ang den dåliga snöröjningen så jag är inte "bara gnällig" det är lite katastrofalt när inte ens ambulansen kommer ut för att det är så dåligt plogat!

Dessutom har vi fått skit från posten för att vi inte skottat ordentligt. Men när det är en vall på 1meter och 2meter bred när man ska åka till jobbet på morgonen så varken orkar man eller hinner att skotta bort allt. Jag har flera gånger fått be en kompis med lite traktor (han kör vissa gångvägar åt kommunen) att komma hit och sist var det så mycket snö så hans traktor inte orkade så han fick ringa efter sin son som kom med en stor hjullastare! Är det acceptabelt att vi ska behöva skotta bort så mycket hårdpackad snö själva?

Upp till toppen
Annons: