Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 4984 ggr
loppan007
1/20/11, 8:43 PM

uppsagd

jahapp. Idag blev jag uppsagd. om en månad har jag alltså inget jobb längre. Och det känns ju sådär lagom skoj.

Hur brukar man bete sig när man är uppsagd? Är man glad och trevlig på jobbet ändå, eller får man vara sur och tråkig? känner ju inte alls att gå dit och försöka sälja när jag ändå ska sluta..

Annons:
Bergspuman
1/21/11, 3:37 PM
#1

Även om det är trist, måste man ändå gå dit och vara någorlunda glad och göra sitt bästa. För man vill ju ha ett bra betyg med sig. Och förhoppningsvis få bra referenser därifrån.

Ta ut din ilska och besvikelse på andra sätt istället, t ex blogga (under anonymt namn), skriva, prata med vänner. Men INTE på arbetsgivaren.

Om du får svårt att sälja därför att du förväntas vara glad och trevlig, kan du kanske diskutera med arbetsgivaren att få lov att göra andra uppgifter din sista tid där? Alternativt bli arbetsbefriad?

loppan007
1/22/11, 12:00 AM
#2

mjo.. Det tråkiga och bråkiga är att jag inte kommer få något betyg eller något omdöme utan endast arbetsintyg, eftersom min chef hävdar att det är företaget policy att inte gå betyg när man bara varit anställd i ett havår…

Så hur dålig/bra jag än är så kommer jag få samma skit-värdelösa papper!

ska nog sjukanmäla mig, har verkligen ingen lust alls att gå dit..

Bergspuman
1/22/11, 12:08 PM
#3

Jaså bara ett halvår… Ja då håller jag med om att det inte är någon idé. För betygets skull kan man anstränga sig, men inte för ett intyg.

Och ja, det stämmer att man inte med automatik har rätt till ett betyg när anställningstiden bara är ett halvår.

Då skulle jag nog be att få bli helt arbetsbefriad sista tiden!

Bättre det än att sjukskriva dig, då får du ju full lön…

[Sephrenia]
1/25/11, 12:47 PM
#4

Jag gjorde som sägs här över, gick dit och visade mig så bra jag kan så dom nästan skulle brännas av att jag var så positiv och arbetsför, fick massa blommor och glada tillrop, den som bestämde mitt öde var ute efter att tjäna pengar och struntar i vad jag kunde göra bara han fick in en på faktureringen och växeln skall bort till ett utomstående företag..

Upp till toppen
Annons: