Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 4969 ggr
[SarasB]
2011-02-05 02:32

sommarjobb till 16 åring

tja, hade velat jobba i sommar och tänkte först kolla om man hittade något på nätet, har hittat nada! :( inte för folk under 18 iaf, nån som vet någon bra sida?

Annons:
Gasoline
2011-02-08 09:31
#1

Hör med kommunen, det är så de flesta får feriejobb

Fridaaaa
2011-02-09 22:52
#2

Säger som #1 :) Annars, åk runt till olika ställen du skulle vilja sommarjobb, säg att du söker sommarjobb och lämna in ett cv :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
2011-02-17 17:13
#3

+Glöm inte kolla upp vilka regler som gäller för dig som är under 18år man får ju inte jobba med vadsomhelst då,  arbetsmiljöverket brukar ha info om vad man får jobba med som ungdom arbetstider, regler mm. unga människor blir lätt lurade ifall man inte känner till vilka rättigheter man har. Även facket kan hjäälpa till att upplysa om vad man ska tänka på när man ska sommarjobba.

[Morfalum]
2011-03-02 13:58
#4

Jag tror det är lättare för dig som under 18 att få feriejobb om det är en tröst :) Det ska nog inte vara några problem så länge du ligger i och tar alla möjligheter du får. Man får räkna med att söka ganska mycket.

Jag är lite i samma situation men jag har en hyra att betala och en familj att försörja (jag utgår ifrån att du inte har det i din ålder hehe) så det är lite smått panik såhär års. Jag studerar och har inget att göra på sommaren. Apropå detta är det någon som har något bra tips? Jag erfarenhet inom lager och socialt arbete och bor i mälardalen. XD

Upp till toppen
Annons: